امام جمعه تبریز ؛

توان دفاعی ایران ، غیر قابل قابل مذاکره

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قابل مذاکره است.

توان دفاعی ایران ، غیر قابل قابل مذاکرهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در یادواره 267 زن شهید آذربایجان‌‌‌شرقی افزود : آمریکایی ها تلاش می‌کنند توان دفاعی ما را محدود کنند تا با این شیوه ، ما را خلع سلاح کرده و خاکمان را اشغال کنند.


وی گفت : برخی مقامات اروپایی نیز علیه توان دفاعی ایران و نقش آفرینی‌ اش در منطقه موضع گرفته‌‌ اند اما هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت غربی ها از داعش نشان داده ملت ایران باید توانمندی های دفاعی خود را حفظ کرده و هر روز نیز این اقتدار دفاعی را افزایش دهد.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خصوص فروش تسلیحات به کشورهای حاشیه خلیج قارس و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس میلیاردها دلار سلاح به برخی کشورهای منطقه می‌فروشند و رژیم صهیونیستی را به پیشرفته ترین سلاح‌های جهان تجهیز می‌‌کنند و میلیاردها دلار دیگر هم برای تجهیزات دفاعی خودشان خرج می‌‌نمایند چگونه انتظار دارند ایران برای خود ابزار دفاعی را فراهم نکند؟


امام جمعه تبریز همچنین یاد و خاطره شهدای گرانقدر کشورمان را گرامی داشت و ادامه داد : امروز به برکت شهدا راحت نفس می‌کشیم و در عرصه داخلی و خارجی با اقتدار سخن می گوییم.


امام جمعه تبریز دلیل این ایستادگی را وجود روحیه ایثار وفداکاری در مردم ایران دانست و گفت: تا زمانی که این روحیه وجود دارد دشمنان ما نمی‌توانند غلطی انجام دهند و باید این روحیه را در میان زنان و مردان تقویت کنیم.


وی اضافه کرد : به روح پاک 267 شهید زن استان درود می فرستیم و از خداوند می خواهیم روحیه شهادت، ایثار و از خودگذشتگی را در جوانان ما روز به روز بیشتر کند.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌‌های دفاع مقدس استان هم در این همایش گفت : همانطور که مادران شهدا کوثر هستند دختران هم با تربیت فرزندان زینبی می‌توانند کوثر باشند.


سردار عزت الله جعفری افزود: پیام اربعین برای جامعه اسلامی حمایت و پیروی از رهبر و ولی امر است و اگر امروز مقابل یاوه گویی های امثال ترامپ ایستاده‌‌ایم از برکت وجود رهبر انقلاب است.


وی هدف امروز دشمن را سلب غیرت از جوانان دانست و تاکید کرد: امروز باید با تمام توان از هویت ملی و غیرت دینی جوانان دفاع کنیم.


مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ استانداری نیز در این یادواره گفت : زنان کشور ما نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند و موجب پایداری و تداوم انقلاب اسلامی شدند.


پروین اشراقی گفت: شهدا جان خود را در راه خفظ ارزش‌های اسلام فدا کردند و ذخیره‌ همیشه جاویدان برای کشور شدند.


وی خاطرنشان کرد: تجلیل از مادران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران حتی یک گوشه از فداکاری‌های آنان را هم جبران نمی‌کند.


در این همایش از 15 خانواده‌ شهدا و 5 خانواده‌ امدادگر دوران جنگ از5 شهرستان تجلیل و از کتاب «پروانه‌های محله‌ سرخاب» رونمایی شد.

انتهای پیام/خ

مادران شهدای کوثر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.