تقویت بخش خصوصی، راه برون رفت استان از فقر و بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان راه برون رفت استان از فقر و بیکاری را تقویت بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بحرینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان در محل معاونت امور اقتصادی استانداری گفت: بخش خصوصی در خوزستان به دلیل فعالیت گسترده بخش دولتی آن چنان که باید قوی نیست، صنایع بزرگ فولاد و نفت در استان اجازه نداده که بخش خصوصی به خوبی فعالیت داشته باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بخشی نگری به آفتی در استان تبدیل شده است و برای رونق در بخش های مختلف به ویژه در اقتصاد باید بین مسئولان هماهنگی ایجاد شود.

بحرینی با اشاره به ظرفیت خوب بنادر و شهرهای مرزی در استان برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی بیان داشت: بازارچه اروند کنار از جمله بازارچه هایی است که به دنبال رونق آن هستیم و ایجاد بازارچه مشترک بین عراق و ایران در این منطقه می تواند به کسب درآمد مردم منطقه کمک کند.

قبادی، معاون ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به جابجایی کالاهای ملوانی در سطح استان و خارج از استان افزود: با الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت ها در گمرک برای جابجایی کالا در سطح استان و برای خروج از استان به صاحب بار کد رهگیری داده می شود که لازم است برای استعلام گرفتن نیروی انتظامی در مبادی های خروجی استان به اینترنت مجهز باشند.

وی افزود: اسناد کاغذی برای قانونی بودن تردد کالاهای ملوانی دیگر صادر نمی شود و به صورت الکترونیکی انجام می گردد به همین منظور گلوگاه های نیروی انتظامی باید برای گرفتن استعلام به اینترنت مجهز باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

قبادی اذعان داشت: مقاومت ذهنی برای گرفتن عوارض و یا قاچاق بودن یا نبودن کالا را باید پاک کرد، در حوزه تجارت خارجی امتیازاتی به مرزنشینان داده شده است که از جمله این امتیازات راه اندازی بازارچه های مرزی و ورود و فروش کالاهای ملوانی است.

احمد جعفری نسب، فرماندار شادگان نیز در این نشست، امتیاز دهی به ساکنان در مناطق مرزی و بندری استان را باعث ماندگاری مردم در این مناطق عنوان کرد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر جمعیت شهرستان شادگان از 160 هزار نفر به 120 هزار نفر کاهش یافته است.

جعفری نسب گفت: مشکلات زیادی در مناطق مرزی و بندری وجود از جمله بیکاری و غیر فعال شدن تعداد زیادی از لنج ها در این مناطق وجود دارد، سخت گیری به مردم باعث می شود که در این مناطق با مشکلات اقتصادی زیادی برخورد کنیم و مشکلات اقتصادی هم به دنبال خود مشکلات امنیتی به همراه دارد.

فرماندار شادگان با بیان اینکه مردم با وجود تمام مشکلات از انقلاب و کشور حمایت می کنند اظهار داشت: باید از مردم برای رسیدن به یک موقعیت مناسب اقتصادی کمک گرفت و از نیروی انتظامی و مرزبانی در کمک به این مناطق همکاری داشته باشند.

محمد طاهری، بخشدار اروندکنار گفت: بازارچه مرزی اروند کنار 3 سال است که در مسیر راه اندازی است، اما هنوز موفق به راه اندازی و رونق آن نشده ایم.

وی اذعان کرد: یکی از راه های راه اندازی کامل و رونق اقتصادی بازارچه مرزی در اروندکنار تعامل با کشور عراق برای مبادلات کالا است و از افراد بومی برای کار در این بازارچه باید استفاده کرد.

طاهری افزود: توریسم درمانی یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد در منطقه اروند کناراست که در این زمینه کار نشده است.

بخشدار اروندکنار اظهار کرد: راه اندازی فاز 2 پالایشگاه در این منطقه می تواند به رونق اشتغال و اقتصاد این منطقه کمک کند که امیدواریم بزودی محقق شود.

انتهای پیام/گ

تقویت بخش خصوصی عامل خروج از فقر و بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار