بشار الجعفری: گزارش کمیته سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی سوریه دروغین است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت انبار مواد شیمیایی سوریه بر روی یک کشتی آمریکایی در دریای مدیترانه نابود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد:گزارش کمیته تحقیقات مشترک سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جانبدارانه و غیر حرفه‌ای است.

وی در سخنان خود در شورای امنیت گفت: این گزارش مبتنی بر احتمالات و بیان اتهامات بدون دلیل روشن است. وی گفت: زمانی که گروه جبهه النصره دلایل و مدارک ادعایی را درباره حادثه خان شیخون در اختیار ترکیه و فرانسه قرار می‌دهد، چگونه این کمیته می‌تواند این دلایل و مدارک را واقعی و مستند بداند.

بشار الجعفری بیان داشت: چرا اعضای این کمیته از محل این جنایت در منطقه خان شیخون بازدید نکردند. وی تاکید کرد: انبار مواد شیمیایی سوریه بر روی یک کشتی آمریکایی در دریای مدیترانه نابود شد. وی گفت: این گزارش جعلی و دروغین است و با دلایل و مدارک ادعایی به دنبال متهم کردن سوریه است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا از عباراتی علیه سوریه استفاده کرد که پیش از این کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا برای توجیه حمله به عراق استفاده کرده بود.

مخالفت روسیه با گزارش سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی سوریه

معاون نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: استفاده از سلاح شیمیایی را در سوریه محکوم می‌کنیم.
وی افزود: روسیه درباره گزارش کمیته تحقیقات مشترک سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون سوریه شک و تردید دارد.

انتهای پیام/

واکنش سوریه به گزارش سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار