ضرورت تخصیص اعتبار به راه آهن سبزوار

مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور گفت: اتمام طرح راه آهن سبزوار و اتصال آن به شبکه ریلی کشور نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

ضرورت تخصیص اعتبار به راه آهن سبزوار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اکبر مردی مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی راه آهن سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در صورت تخصیص اعتبار طرح راه آهن سبزوار تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در سال جاری تحویل 516 کیلومتر راه آهن در دستور کار قرار دارد که 400 کیلومتر آن آماده شده و مابقی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مردی گفت: اولویت دوم، طرحهایی با اهمیت کمتر می باشد که اتصال راه آهن سبزوار به شبکه سراسری یکی از این موارد است.

مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور با بیان اینکه مطالعات احداث ایستگاه سبزوار نیز انجام شده است و اسناد و مدارک آن آماده شده است افزود: در این زمینه مناقصه ای در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و پیمانکار در صورت آزاد شدن زمین های مردم همزمان با دهه فجر عملیات عمرانی را آغاز خواهد کرد.

غلامرضا رضایی بالاجو مدیر کل ساخت ساختمان ‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ های کشور نیز به خبرنگاران گفت: 2 ایستگاه برای راه آهن سبزوار در نظر گرفته شده که ایستگاه اول، ایستگاه علائم و ارتباطات با ساختمان کوچک 300 مترمربعی است.

وی افزود: ایستگاه اصلی با پنج هزار متر مربع زیربنا در زمین 126 هکتاری با هزینه 300 میلیارد ریال احداث خواهد شد که فراخوان پیمانکاران آن از طریق مناقصه در آذرماه سال جاری برگزار می شود.

طرح راه آهن سبزوار که از سال 1382 مطرح بود به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد آغاز و در روستای ایزی به پایان می رسد.


انتهای پیام//ف.م

 

گفته های مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور در مورد تکمیل راه آهن سبزوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.