عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نشان دهخدا:

جشنواره نشان دهخدا سرآغاز حرکت پویا در حوزه علوم انسانی است

جشنواره نشان دهخدا فرصت مناسبی برای تعمیق روابط و سرآغاز یک حرکت پویا در حوزه علوم انسانی است.

جشنواره نشان دهخدا سرآغاز یک حرکت پویا در حوزه علوم انسانی است

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره نشان دهخدا؛ امیر خوراکیان عضو ارشد شورای سیاست‌گذاری جشنواره نشان دهخدا، با تأکید بر اهمیت نشر در حوزه علوم انسانی و لزوم ایجاد هرچه بیشتر مخاطبان و دانشجویان با دستاوردهای علمی در این حوزه گفت: امیدواریم برپایی چنین جشنواره‌ای موجب معرفی سرمایه های علمی و آثار تألیفی اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه­‌های کشور شود. جشنواره نشان دهخدا سرآغاز یک حرکت پویا در حوزه علوم انسانی است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه با پشت سرگذاشتن دو جشنواره اول، اکنون نشان دهخدا برای مراکز عالی شناخته شده است، ادامه داد: امسال شرکت‌کنندگان با رغبت و آگاهی بیشتری در این جشنواره حضور دارند و آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی در ادامه افزود: هدف و آرزوی مسئولان این جشنواره از برپایی آن در درجه اول، تأکید بر جایگاه والای پژوهش و تجلیل و قدردانی از پدیدآورندگان آثار علمی و پژوهشی است که از ارزشمندترین سرمایه های انسانی و معنوی کشور محسوب می شوند. همچنین كمك به رشد کمی و کیفی سطح تألیفات، زمینه سازی برای معرفی آثار، بومی­ سازی علوم انسانی و تبدیل رویکرد تک­ ساحتی غربی در این حوزه به چندساحتی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی، از ديگر اهداف اين جشنواره است.

خوراکیان با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه رویکردهای محتوایی این جشنواره بوده است، گفت: یکی از ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری مرجعیت فرهنگی ایشان است. نوعی هندسه محتوایی در موضوعات مختلف در اندیشه ایشان شکل گرفته است که با نگاهی ژرف، مسائل در بیان ایشان به گونه ای همه جانبه توصیف می شوند. در نتیجه ضرورت دارد گفته های ایشان مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد و نگاه راهبردی تبیین و به نقشه های اجرایی تبدیل شود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.