رییس جهادکشاورزی استان سمنان;

برداشت بیش از 130 هزار تن گندم در استان سمنان

در سال زراعی 96-95 در بیش از 35 هزار هکتار از گندم زار های استان سمنان بیش از 130 هزار تن گندم برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت : با تجهیز بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیاری و افزایش تولید گندم، این سازمان درصدد کاهش اراضی کشت و افزایش تولید است.


وی با اشاره به خرید تضمینی گندم افزود : تاکنون بیش از 90 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان ماه دی این رقم به بیش 105 هزار تن می رسد.


میرعماد با بیان این که سمنان از استان های ممتاز کشور در تولید محصولات کشاورزی راهبردی است ،گفت: بیش از 60 درصد از گندم تولید شده در اراضی کشاورزی استان سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.


تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری


وی تصریح کرد : در نیمه نخست امسال حدود 430 میلیارد ریال برای تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و این امر در افزایش محصولات کشاورزی باوجود کاهش اراضی نقش بسزایی داشته است.


رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد : 120 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ادوات و دستگاه های کشاورزی استان به منظور افزایش تولید محصول تخصیص یافت که با سود 18 درصدی تا پایان امسال در بانک های عاملان به کشاورزان پرداخت می شود.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
چرامطالبات گندمکاران پرداخت نمیشه؟
آخرین اخبار