تبدیل مدرسه به انبار علوفه / دانش آموزانی که سرمای زیر صفر را تحمل می کنند

مدرسه سرآسیاب آجم بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد به انبار علوفه دام و منزل شخصی یکی از اهالی این روستا تبدیل شده است .

تبدیل مدرسه به انبار علوفه / دانش آموزانی که سرمای زیر صفر را تحمل می کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مدرسه سرآسیاب آجم بخش دیشموک که ۱۰ دانش‌آموز دارد مدتهاست که به انبار علوفه یکی از اهالی روستا تبدیل شده که اقدام تحصیل دانش آموزان این مدرسه را با مشکلات فراوان مواجه کرده است .

گزارش عینی خبرنگار از این مکان حاکی از آن است ، مدرسه سرآسیاب آجم از داشتن پیش پا افتاده ترین امکانات بی بهره است . پنجره های این مدرسه فاقد شیشه بوده که دانش آموزان در فصل سرما با مشکل روبرو هستند و بعضا سرمای زیر صفر درجه را باید تحمل کنند . والدین برخی دانش آموزان برای حفاظت فرزندان خود از سرمای زمستان از پارچه‌های کهنه و فرسوده بجای شیشه استفاده کرده اند تا فرزندانشان از گزند سرما محافظت شوند .

این مدرسه از داشتن آب شرب نیز محروم است و دانش آموزان باید برای خوردن آب یا به منازل خود مراجعه نمایند یا آب مورد نیاز خود را در بشکه های پلاستیکی به محل تحصیل خود حمل نمایند .

مدرسه روستای سرآسیاب آجم بخش دیشموک برای ورود راه‌پله‌ای دارد که عملا قابل استفاده نسیت ولی دانش آموزان برای ورود به کلاس مجبورند از آن استفاده نماید .

این مدرسه دارای ۴ کلاس درس است که دو کلاس آن به انبار یکی از اهالی روستا و دیگری محل جمع آوری علوفه دام تبدیل شده است .

مدرسه روستای سرآسیاب آجم بخش دیشموک از داشتن سرویس بهداشتی مناسب نیز محروم است و سرویس بهداشتی که دانش آموزان این مدرسه از آن استفاده می کنند از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است . دیوارهای این سرویس بهداشتی توسط اهالی روستا به وسیله سنگ ساخته شده که هر لحظه امکان ریزش دارد .

سراسیاب در ۷۰ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع است .

منبع:گپ نیوز

انتهای پیام/

شرایط سختی که دانش آموزان یک مدرسه تحمل می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار