معرفی موزه/ 115

موزه بادبادک‌ها؛ نوستالژی کودکان دیروز و امروز + تصاویر

موزه بادبادک‌ها در هندوستان، نوستالژی کودکان دیروز و امروز را در قاب تاریخ به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مرور موزه‌های عجیب هند به موزه‌ای برمی‌خوریم که رنگ و بوی کودکی را گرفته است و نوستالژی کودکان قدیم و جدید را در قاب تاریخ به نمایش می‌گذارد. این موزه که بخشی از موزه سانسکار کندرا را به خود اختصاص داده، با عنوان موزه بادبادک‌ها شناخته می‌شود.

موزه بادبادک‌ها؛ نوستالژی کودکان دیروز و امروز در قاب تاریخ

 بنابراین گزارش، موزه مکعبی شکل سانسکار کندرا تاریخ، هنر، فرهنگ و معماری احمدآباد هندوستان را در معرض دید عموم قرار داده است. طرح مایه بنای این موزه از یک صدف دریایی الهام گرفته شده و الهام‌بخش ساخت بنای موزه‌های توکیو و شاندیگار بوده است.

موزه بادبادک‌ها؛ نوستالژی کودکان دیروز و امروز در قاب تاریخ

موزه بادبادک‌ها به همت بانوشاه تأسیس شده است. این موزه مجموعه‌ای از بادبادک‌های عجیب و غریبی که بانوشاه جمع‌آوری کرده بود را به نمایش گذاشته است. موزه بادبادک‌ها به شهرداری احمدآباد اهدا شد و در سال ۱۹۸۵ مکانی برای تأسیس آن در نظر گرفته شد.

موزه بادبادک‌ها؛ نوستالژی کودکان دیروز و امروز در قاب تاریخ


شایان ذکر است؛ هم‌اکنون یکی از بادبادک‌های به نمایش درآمده در این موزه ۶ متر طول و حدود ۵ متر عرض دارد. بازدیدکنندگان موزه بادبادک‌ها می‌توانند علاوه بر تماشای بادبادک‌های عجیب و غریب، از دیدن تعدادی از زیباترین نقاشی‌های مینیاتوری هم لذت ببرند.

 


انتهای پیام/

 

با موزه کودکانه هندوستان آشنا شوید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار