خاکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

فعالیت ۶۰ درصد مهدهای کودک پایتخت بدون مجوز بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:۶۰ درصد مهدهای کودک شهر تهران بدون مجوز سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند و بهزیستی اجازه ورود به آن‌ها را ندارد.

فعالیت ۶۰ درصد مهدهای کودک پایتخت بدون مجوز بهزیستی/ اتاق اصناف و قوه قضاییه مجری رسیدگی به تخلفات مهدهای متخلف هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد مهدهای کودک‌ شهر تهران مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد باقی مانده را مهدهای کودکی تشکیل می‌دهند که هیچ گونه مجوزی از این سازمان ندارند.

خاکی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت، باید پروانه فعالیت و برنامه کاری تمام مهدهای کودک در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی صادر شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، هر یک از سازمان‌هایی که به راه اندازی مجموعه‌ای برای نگهداری از کودکان اقدام می‌کنند، باید مجوزهای لازم را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کنند و فعالیت آن‌ها در راستای نگهداری و آموزش کودکان باید پس از اخذ مجوز و تایید بهزیستی صورت گیرد.

بهزیستی حق برخورد با مهدهای کودک غیرمجاز را ندارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور حق ورود به مسائل مرتبط با مهدهای کودک غیرمجاز را ندارد و قانون در این رابطه اجازه هیچ گونه دخالتی را به سازمان بهزیستی نمی دهد.

خاکی خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان بهزیستی کشور برای بررسی برخی از موارد و تخلفات گزارش شده در برخی از مهدهای کودک‌ قصد ورود به آن مجموعه ها را داشت که متاسفانه با برخورد و ممانعت مدیران مهدهای کودک متخلف مواجه شدیم.

اتاق اصناف و قوه قضاییه مجری رسیدگی به تخلفات مهدهای متخلف

وی یادآور شد: مسئولیت رسیدگی به تخلفات مهدهای کودک متخلف با قوه قضاییه و اتاق اصناف است و همان طور که گفته شد سازمان بهزیستی نمی‌تواند در مسائل این مجموعه ها ورود کند.

معاون امور اجتماعی تصریح کرد: اگر در هر یک از مهدهای کودک‌ کشور که از سوی  سازمان بهزیستی مجوز دارند تخلف و تخطی رخ بدهد، سازمان بهزیستی کشور ضمن ارسال اخطار به مدیریت آن‌ها، در صورت تایید تخلف به شدت با آن مهد کودک متخلف برخورد می‌کند و در صورت لزوم مهدهای کودک متخلف پلمپ خواهند شد.

خاکی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری جشن هالووین در برخی از مهدهای کودک شهر تهران و دیگر شهرهای کشور تاکید کرد: این جشن در مهدهای کودک مجاز برگزار نشده است و در مجموع برگزاری چنین جشن‌هایی آن هم در آستانه مراسم اربعین حسینی در مهدهای کودک امری مغایر با قوانین و چهاچوب تعیین شده برای فعالیت آن ها است و در صورت مشاهده به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار