برگزاری دادگاه مجازی در دانشکده‌ حقوق الزامی است

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه کردستان بر ضرورت برگزاری دادگاه مجازی در فضای دانشگاهی تاکید کرد.

برگزاری دادگاه مجازی در دانشکده‌ حقوق الزامی است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نرگس هوشیار دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دادگاه مجازی، فرصتی‌ است مغتنم که در آن دانشجویان به صورت عملی و بدون حضور در دادگستری با تشکیلات و فرم حقیقی دادگاه آشنا می‌شوند، گفت: طی سال‌های گذشته دو دوره دادگاه مجازی در دانشکده حقوق دانشگاه کردستان با موضوعات کیفری و حقوقی برگزار شده است.

وی افزود: سومین دادگاه مجازی با عنوان «دادگاه حقوقی، خانواده، طلاق» به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد تا به وسیله آن دانشجویان رشته حقوق با نحوه دفاع وکلا از لوایح دفاعیه و نحوه صدور حکم دادگاه و اجرای آن آشنا شوند.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه کردستان، با بیان اینکه این دادگاه با حضور جمعی از قضات دادگستری، حقوق دانان، اساتید و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه کردستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای برگزاری این دادگاه‌ها، فضایی دقیقا مشابه دادگاه صحنه‌سازی شد و تیمی متشکل از 25 نفر برای اجرای همکاری دارند.

هوشیار بازدید برای عموم دانشجویان را آزاد اعلام کرد و گفت: حضور در دادگاه‌ها و مشاهده عینی روال دادرسی برای تمامی افراد امکان پذیر نبوده، لذا دادگاه مجازی اقدامی مناسب برای مشابه سازی این فضا در اذهان عمومی است.

وی در خصوص هدف از برگزاری دادگاه مجازی گفت: در دادگاه مجازی دانشجویان خود را در مقام یک وکیل مشاهده خواهند کرد و با نحوه کاربرد عملی مباحثی که به صورت تئوری آموخته‌اند، آشنا می‌شوند.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه کردستان، تصریح کرد: امید است بتوان در سومین دادگاه مجازی دانشگاه کردستان که ماحصل تجربیات موفق دو دوره قبل است، زمینه حضور دانشجویان رشته حقوق دانشگاه کردستان در مسابقات ملی دادگاه مجازی که در دانشگاه علامه برگزار می شود را فراهم ساخت.

انتهای پیام/د م

برگزاری دادگاه مجازی در دانشگاه کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.