ضرورت راه اندازی خط دریایی چابهار-کراچی برای زائران پاکستانی

فرماندار چابهار گفت:باتوجه به عدم توانایی مرز میرجاوه سیستان وبلوچستان در پاسخگویی به حجم بالای زوار پاکستانی اربعین، بهترین مسیر برای انتقال بخشی از آن‌ها به ایران راه اندازی خط دریایی کراچی ـ. چابهار است.

ضرورت راه اندازی خط دریایی چابهار-کراچی برای زائران پاکستانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ایوب درویشی فرماندار چابهار  گفت: تاکنون بیش از ۳۳ هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز میرجاوه وارد استان سیستان وبلوچستان شده اند که با توجه به حجم بالای زائران خدمت رسانی در این مرز با مشکل مواجه شده است.

وی افزود:با توجه به احداث بزرگترین ترمینال مسافرت دریایی کشور در چابهار مذاکراتی برای راه اندازی خط مسافرت دریایی چابهارـ کراچی برای انتقال بخشی از این زائران به کشور وکاهش فشار تردد به مرز میرجاوه درسال آینده صورت گرفته است.

به گفته فرماندار ویژه چابهار با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از مردم پاکستان برای سفر‌های زیارتی و سیاحتی و دیدار باخویشاوندان خود در استان سیستان و بلوچستان از طریق مرز میرجاوه به ایران سفر می‌کنند راه اندازی این خط توجیه اقتصادی دارد.

درویشی اشاره‌ای هم به رکود خط دریایی چابهارـ مسقط کرد و گفت: این خط دریایی پس از یکسال از راه اندازی آن به دلیل قیمت بالای صدور ویزا با رکود مواجه شده است که برای خارج کردن این خط از رکود مذاکراتی با طرف عمانی برای تسهیل و یا لغو روادید بین دوکشور صورت گرفته است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: خصوصی سازی ترمینال مسافرت دریایی شهید کلانتری و همچنین راه اندازی خط‌های مسافرت دریایی از چابهار به دیگر بنادر موجب رونق گردشگری دریایی وخروج خط دریایی چابهارـ مسقط از رکود خواهد شد چراکه به واسطه راه اندازی خط‌های جدید تبلیغات بالایی صورت می‌گیرد و رقابت میان شرکت‌های خصوصی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی خط دریایی چابهار-کراچی برای زائران پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار