با مخترعین ایرانی؛

جوراب‌هایی که کثیف نمی‌شوند؛ بهترین محصول تولیدی از فناوری نانو

محققان شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید جوراب و محصولات ضدعفونی کننده نانویی شدند.

جوراب هایی که کثیف نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جواناننخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان  بپردازد که توسط محققان این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از محصولاتی که شرکت‌های دانش بنیان همراه با فناوری نانو موفق به تولید آن شده اند محصولات ضد عفونی کننده است. این شرکت دانش بنیان ایرانی محصولاتی با گواهینامه نانو مقیاس دارد. این محصولات شامل پانسمان ترمیم کننده زخم‌های بستر دیابت و بند آورنده خون ریزی که در اتاق عمل و دیالیز استفاده می‌شود، این شرکت دانش بنیان موفق شده با استفاده از فناوری نانو این محصولات را تولید کند.

شاید یکی از بهترین محصولاتی که توسط فناوری نانو تولید شده است و بسیار کارآمد عمل می‌کند جوراب نانو است. این جوراب با خواصی که دارد ضد حساسیت، ضد بو، ضد قارچ و حساسیت است. خاصیت مثبتی که این جوراب دارد این است که نانو در الیاف جوراب به کار رفته است نه اینکه جوراب را پس از تولید به نانو آغشته کنند، زیرا آغشته کردن الیاف به نانو سرطان زاست.این جوراب به گونه ای طراحی شده است که  اگر صدها بار هم شسته شود خاصیت خود را از دست نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.