نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو:

ناتو تمام همکاری های عملی خود را با روسیه کرده است

نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو گفت: مسکو آماده همکاری با تمام طرف های ذی نفع برای حل بحران افغانستان است، اما ناتو آمادگی برقراری چنین روابطی را با روسیه ندارد.

ناتو تمام همکاری های عملی خود را با روسیه کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «الکساندر گروشکو»، نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو گفت: مسکو آماده همکاری با تمام طرف های ذی نفع برای حل بحران افغانستان است، اما ناتو آمادگی برقراری چنین روابطی را با روسیه ندارد.

به گفته وی، طرف روسیه به طور منظم مسائل مربوط به وضعیت افغانستان را در شورای روسیه و ناتو (NRC) مطرح می کند، چرا که موضوع حل و فصل بحران افغانستان بر منافع امنیتی روسیه و ناتو تاثیر می گذارد.

وی اظهار داشت: پارادوکس این است که افغانستان نباید به یک پناهگاه امن برای سازمان های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش که هم برای ناتو و هم برای روسیه تهدید به شمار می آید تبدیل شود، اما ناتو تمام همکاری های عملی خود را با ما قطع کرده است.

او تاکید کرد: چه کسی از آموزش مشترک کارکنان خدمات ضد مواد مخدر افغانستان در آسیای مرکزی و پاکستان سود برد؟ در کل در چارچوب همکاری با ناتو بیش از 4 هزار متخصص برای بخش های مربوطه آموزش دیده اند.

گروشکو در ادامه گفت: آیا ناتو نیاز به آموزش تکنسین برای هلیکوپترهای افغانستان که در شوروی و روسیه تولید شده است، ندارد؟ این ماشین آلات هسته ای مرکزی نیروی هوایی جمهوری اسلامی افغانستان را تشکیل می دهد و شاید لیست فرصت های از دست رفته ادامه یابد.

این دیپلمات گفت: مطمئن باشید که روسیه آماده همکاری با تمام کسانی که صادقانه در برقراری صلح در این کشور علاقه مند هستند، همکاری می کند و دنبال اهداف ژئوپلیتیک خود نیست.

نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو اظهار داشت: ما امروز هیچ نشانه ای که اعضای ناتو خواهان بازگرداندن فعالیت و کار با گروه کاری روسیه باشد را نمی بینیم. ناتو در افغانستان برای امنیت شهروندان خود و روسیه پروژه های مهم را می تواند به پیش ببرد.

گروشکو به موضوع مهاجرت هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر افغانستانی ها بخش بزرگی از جریان مهاجرت در اروپا را تشکیل می دهند و این به نا امنی در خود افغانستان بر می گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار