در حاشیه نشست هیئت دولت:

واعظى: نیکنام می‌تواند در جلسات شورای شهر یزد حضور داشته باشد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: براساس توافق مجلس و قوه‌قضائیه مقرر شده تا زمانی که قانون تغییر نکند، آقای نیکنام در جلسات شورای شهر حضور یابد.

واعظى: نیکنام می‌تواند در جلسات شورای شهر یزد حضور داشته باشدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظى رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تصمیم برای حضور سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در جلسات این شورا چیست، اظهارکرد: این موضوع قاعدتا کاری نیست که در اختیار قوه مجریه باشد.

وی افزود: نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی از ابتدا به عهده مجلس بوده و آن را دنبال کرده است، به توافق خوبی در این زمینه با قوه قضاییه رسیده است که تا زمانی قانون تغییر نکند وی می‌تواند مانند دوره قبل به کارش ادامه دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: به هرحال نمی‌توانیم قانون را ناگهانی و یکباره تغییردهیم، هر قانونی که به تایید شورای نگهبان در زمان مقرر رسید باید از اعتباری برخوردار باشد که همه کشور و نهاد‌ها روی آن حساب باز کنند، لذا نظر دولت هم همین است.

واعظی گفت: منطقه در التهاب است و از سوی دیگر حاکمان جدید عربستان تصمیماتی در این دو - سه سال اخیر در ارتباط با منطقه، یمن و قطر گرفته اند که این سیاست‌ها پاسخ نداده و مشکلات آنها را افزایش داده است، در حال حاضر هم آنها که با مشکلات داخلی مواجه هستند برای فرار از این بن بست به دنبال فرا فکنی و انحراف اذهان عمومی به سمت حزب الله لبنان و ایران هستند.

وی این اقدامات را سیاست‌های قدیمی دانست که دیگر کاربرد ندارد و گفت: باید در ایران هوشیاری خود را حفظ کنیم و به این موضوعات بی خودی که ناکارآمدی در عربستان را نشان می‌دهد، دامن نزنیم؛ رسانه‌ها و مسئولین باید دقت کنند و به گونه‌ای عمل کنند که در راستای صلح و امنیت در منطقه و نه در ارتباط با بهم زدن و آشوب باشد.

واعظی همچنین درباره مهم‌ترین محور‌های جلسه امروز هیئت دولت اظهارکرد: مهم‌ترین محور امروز جلسه هیئت وزیران درمورد پولشویی و لایحه‌ای بود که روی آن بحث شد و در ادامه درمورد تعرفه‌های واردات بود که کنترل بیشتری بر روی واردات داشته باشیم تا به تولید داخلی بیشتر توجه شود.

 رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سازمان حج و زیارت توافقی را با طرف مقابل برای حج واجب کرده اند و راجع به حج عمره هیچ توافقی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۰۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
یعنی 38 سال هست که میخواهید کنترلی بر واردات داشته باشید و هنوز هم نتوانسته اید. شما نمیخواهید والا میتوانستید.
آخرین اخبار