برداشت 112 هزار تن گوجه فرنگی در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : امسال 112 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان خراسان شمالی برداشت شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امسال سطح اراضی گوجه فرنگی در استان در مقایسه با سال گذشته 120 هکتار کاهش داشته است ، گفت : سال گذشته  4 هزار و 500 هکتار گوجه فرنگی در مزارع  استان کشت شد .

وی با اشاره به این که گوجه زنجیره تولید محصول باارزشی است ولی مصرف آب بالایی دارد ،افزود : در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول 3 هزار و 300 هکتار بود.

تشکری میانگین عملکرد گوجه فرنگی در هر هکتار را 3 ممیز 4 تن عنوان کرد .

وی با اشاره به کاهش 3 درصدی تولید این محصول نسبت به سال گذشته گفت : امسال گوجه کاران خراسان شمالی کمتر این محصول را کشت کردند که دلایل این امر محصولات دیگر، کمبود منابع آبی و قیمت ها بوده است.

وی با بیان این که هم اکنون 3 کارخانه رب در استان خراسان شمالی فعال هستند ، تصریح کرد : هم اکنون 50 تن گوجه فرنگی برای استفاده از کارخانجات استفاده می شود و 45 تن محصول هم مازاد برای مصارف تازه خوری و سایر کارخانجات فرستاده می شود.

وی شهرستان مانه و مسلقان را پیشرو در کشت گوجه فرنگی در استان ذکر کرد و گفت : کشت نشایی این محصول اردیبهشت ماه انجام می شود که برداشت آن اواخر تیرماه و مردادماه تا اواخر مهرماه هم صورت می گیرد.

انتهای پیام/آ

امسال 3 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.