کشف و ضبط ۷۷۸ شی تاریخی و انهدام باند خرید و فروش عتیقه در تفرش

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی از انهدام باند خرید و فروش عتیقه و کشف و ضبط ۷۷۸ شی تاریخی در این استان خبر داد.

کشف و ضبط ۷۷۸ شی تاریخی و انهدام باند خرید و فروش عتیقه در تفرش

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ محمد خسروی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بنابر گزارشات مردمی مبنی بر حضور شخصی در شهرستان تفرش و اقدام وی به خرید و فروش اشیاء تاریخی بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی و انتظامی مامورین این یگان با ترتیب دادن  معامله‌ای صوری و حضور در محل سکونت فرد مذکور موفق به کشف و ضبط ۷۷۸ شی تاریخی شدند.

سرهنگ خسروی افزود: در این عملیات ضربتی با حضور عوامل یگان حفاظت استان در محل سکونت فرد مظنون و بازرسی انجام شده سه متهم دستگیر و جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به اتهامات به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات اشیاء تاریخی اعم از شمشیر و دیگر آثار فلزی چون جام مفرغی، سر نیزه، حلقه و همچنین تعدادی سکه، سفال و کتب خطی کشف و ضبط شد که در حال حاضر برای کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی منتقل شده اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه این آثار برای تاریخگذاری دقیق نیاز به کارشناسی باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی استان دارند ادامه داد: تخمین تاریخی این اشیاء در کارشناسی اولیه انجام گرفته نشان می دهد قدمت این آثار از هزاره اول قبل از میلاد تا دوره قاجار متغییر است.

وی بیان کرد: گزارش های مردمی به عنوان چشم های بینای یگان حفاظت استان مرکزی یاری رسان این یگان در از بین بردن و پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی هستند و در این مورد نیز هوشیاری مردم شهرستان تفرش یاری رسان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی شدند.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با تمام توان در خصوص حراست از میراث تاریخی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهد و پرسنل این یگان با هوشیاری کامل برای هر گونه اقدام نسبت به سارقین آثار باستانی و باند های خرید و فروش اشیا تاریخی آماده اند.

انتهای پیام / ج

انهدام باند خرید و فروش آثار تاریخی و عتیقه در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.