سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

نجات ۱۶۸ نوزاد از خطر فروش در ۶ ماهه نخست سال/کاهش 18 درصدی کودک آزاری در تهران

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد 

 محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب سال 92 مجلس شورای اسلامی، سه گروه استحقاق  فرزندخواندگی از سازمان بهزیستی کشور را دارند و می‌توانند از میان فرزندان حاضر در مراکز مختلف این سازمان، سرپرستی  فرزندی را  بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: اولویت فرزند خواندگی با زوجینی است که بچه دار نمی‌شوند و در جایگاه بعدی زنانی که حداقل 30 سال سن دارند و بنا به هر دلیلی قصد ازدواج ندارند و متقاضی فرزندخواندگی  هستند و در اولویت سوم خانواده‌هایی هستند که خودشان فرزند دارند و می‌خواهند  فرزند دیگری را نیز از سازمان بهزیستی به سرپرستی قبول کنند.

 شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد /

نجات ۱۶۸ نوزاد از خطر فروش در ۶ ماهه نخست سال

احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به نجات 168 نوزاد از خطر فروش تصریح کرد: علی رغم برخورد قاطع پلیس با جرم خرید و فروش نوزاد در میان زنان معتاد و مشارکت کنندگان آنها، در شش ماهه نخست سال،۱۶۸ نوزاد که در معرض فروش بودند شناسایی شده و به بهزیستی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: برخورد پلیس، قوه قضائیه و پلیس امنیت، با عوامل خرید و فروش نوزادان مادران معتاد و مشارکت کنندگان با این جرم، برخوردی قاطع، سخت گیرانه و به دور از هر گونه اغماض خواهد بود.

 شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد /

کاهش 18 درصدی کودک آزاری در تهران

احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران اظهار داشت: کودک آزاری در تهران به دلیل برگزاری کارگاه های آموزشی سازمان بهزیستی در 6 ماهه نخست سال جاری کاهش 18 درصدی داشته است.

وی افزود: با توجه به حساسیت مبحث کودک آزاری و اهمیت ویژه ای که این موضوع از آن برخوردار است، سازمان بهزیستی کشور به برگزاری کارگاه های آموزشی در این خصوص اقدام کرده است.

 

شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد / 

معتادان تزریقی، ایدز را به صورت زیر زمینی گسترش می دهند

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور  اظهار داشت: از جمله راه های انتقال ویروس بیماری ایدز در کشور ، می توان به روابط جنسی نا ایمن و یا استفاده از سرنگ آلوده در اعتیاد تزریقی میان معتادان تزریقی اشاره کرد که در حال حاضر هر دو عامل، سهم برابری را در انتقال این بیماری دارند.

 وی افزود: با وجود ارائه خدمات کاهش آسیب به افراد مبتلا به بیماری ایدز، عده ای از افراد همچون معتادان تزریقی به صورت زیرزمینی به تزریق و استعمال مواد مخدر اقدام می کنند و این افراد اگر به بیماری ایدز مبتلا باشند به همان صورت زیرزمینی بیماری خود را به دیگران نیز منتقل می کنند.

انتهای پیام/

 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار