مسئول هیئت عزادای مسجد جامع یزد:

مسجدجامع یزد درطول نیم قرن پیش همواره میزبان برنامه‌های عزاداری در ایام اربعین است+تصویر

مسئول هیئت عزادای مسجد جامع یزد از برگزاری گردهمایی بزرگ هیئات عزاداری یزد در مسجد جامع کبیر یزد بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علیرضا درخشانی گفت:  عزاداری اربعین امام حسین(ع) در سنتی 800 ساله و در شب و روز اربعین در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود.

عزاداری اربعین یزد حسینیه ایران بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد

درخشانی با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از اجرای برنامه‌های ویژه سینه‌زنی در مسجد تاریخی یزد خبر داد، اظهار داشت: مسجد جامع یزد در طول نیم قرن پیش همواره میزبان برنامه‌های عزاداری در ایام اربعین بوده است.

وی یادآور شد: امسال نیز این برنامه‌ها با همکاری هیئت عزاداری مسجد جامع کبیر یزد، دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران، هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد و هیئات عزاداری استان در این مسجد تاریخی برگزار خواهد شد.

عزاداری اربعین یزد حسینیه ایران بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد

درخشانی ادامه داد: عزاداری هیئات مذهبی در روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود و در روز اربعین نیز از ساعت هشت صبح، عزاداری هیئت‌ها به ترتیب انجام می شود.

درخشانی خاطرنشان کرد: این مراسم از برنامه های سنتی استان یزد در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است و به صورت زنده از شبکه تابان نیز پخش خواهد شد.

عزاداری اربعین یزد حسینیه ایران بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد

وی افزود: در شب اربعین و همچنین صبح روز اربعین هیات‌های عزاداری و سینه زنی از سراسر استان در محل حسنیه مسجد جامع حضور یافته و عزاداری خواهند کرد.

 این سنت هرساله با پیگیری هوشنگ احرامیان، حسین عسکرشاهی، حسین پورباقری، مرحوم علی اکبر قهرمان، مرحوم حبیب الله پیوندی و برادران مهران پور راه‌اندازی شده و به صورت مردمی هرساله ادامه یافته است.

انتهای پیام/ ی

گردهمایی بزرگ هیئات عزاداری یزد در مسجد جامع کبیر یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار