جلیل‌وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

کمبود ویتامین D و استرس عامل اصلی بروز سرگیجه

یک ادیولوژیست‌ گفت: کمبود ویتامین D و استرس عامل اصلی بروز سرگیجه در افراد محسوب می‌شود.

 حرکت سلول‌های دهلیزی سبب بروز سرگیجه در افراد / کمبود ویتامین دی و استرس عامل اصلی بروز سرگیجه در افراد/حمید جلیل‌وند ادیولوژیست‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سرگیجه یکی از بیماری‌های شایع در بین مردم دنیا محسوب می‌شود که علت‌های مختلفی در بروز آن نقش دارند.

وی بیان کرد: سرگیجه در اثر عفونت و بروز مشکل در گوش داخلی ایجاد می‌شود زیرا اندام‌های تعادلی و مرکز کنترل بدن در کنار قسمت داخلی گوش قرار گرفته است.

 جلیل‌وند با بیان اینکه‌ سیستم تعادلی و کنترل بدن تحت عنوان سیستم دهلیزی در کنار گوش داخلی است، ادامه داد: اگر ذراتی‌ که مثل بلور‌های نمک بر روی سلول‌های دهلیزی قرار دارد در اثر بروز اتفاقی تکان بخورد، باعث ایجاد سرگیجه در افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: یک ادیولو‌ژیست با انجام آزمایش‌هایی مانند "وی ‌ان‌ جی" حرکات چشم را در حالت‌های مختلف ارزیابی می‌کند و با استفاده از این تست و همچنین حرکات چشم متوجه گیر کردن ذرات می‌شود.

 جلیل‌وند با اشاره به اینکه سیستم دهلیزی به چشم متصل بوده و هر اتفاقی که برای این سیستم بیو‌فتد در چشم نمایان می‌شود، افزود: استرس، افسردگی، گرفتن رژیم‌های سخت، کمبود ویتامین دی و بستری طولانی مدت سبب بروز سرگیجه در افراد می‌شود.

 

انتهای پیام/

علل موثر در بروز سرگیجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
Ghodsie nabizadeh
۲۰:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام من تقریبا سه ساله سر گیچه دارم هر دکتری رفتم بهتر نشدم همه میگن فشارت پایین هست. الان هم قرص ب کمپلس ۵۰ استفاده میکنم ولی زیاد تغییری نکردم میشه راهنمایی کنید باید چی کار کنم
Germany
حسین
۱۳:۱۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
من 3 ساله سرگیجه با منشا گوش میانی دارم
کلی پزشک رفتم (بهترینها) و به این نتیجه رسیدم که کمبود ویتامین D عال مل بسیاری از این مشکلات هست . دوستان و کسانی که این مشکل رو دارند به پزشک خود یاداوری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
خانم من همیشه سر گیجه داره راهنمای کنید ممنون میشم
آخرین اخبار