حجت الاسلام نجفی روحانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مراسم اربعین حسینی باید جهانی‌سازی شود

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: مراسم اربعین باید جهانی سازی شده و در تمام کشورها بازتاب داده شود.

اربعین باید جهانی‌سازی شودحجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری  در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گردهمایی بین‌المللی اربعین حسینی با موضع "اربعین، محور وحدت اسلامی"، اظهار کرد: این گردهمایی  خاص نخبگان و فرهیختگان کشورهای مختلف است که برای دومین سال متوالی از طرف ستاد فرهنگی اربعین برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این گردهمایی بسیار موثر است زیرا شخصیت‌های مهمی را در این همایش می‌بینیم که در مورد مباحث معرفتی اربعین مباحثه می‌کنند. بُعد معرفتی اربعین  ضرورتی است که در کنار عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) نیازی مبرم است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: وحدت از مباحث مهم این گردهمایی است و راه‌های جلوگیری از به انحراف کشیدن شدن آن مورد بحث قرار می‌گیرد. 

حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی بین‌المللی اربعین تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی رسالتی است که امام حسین(ع) در عاشورا مطرح کردند، حضرت زینب (س) نیز آن را در اربعین تکرار کردند و جامعه علمی نیز باید به ابعاد فرهنگی و علمی عاشورا بپردازند که چرا و به چه دلیل 20 میلیون نفر عاشقانه به کربلا می‌آیند.

وی ادامه داد: این جمعیت، عشق و علاقه آنها مصداق سخن امام خمینی(ره) است که گفتند راه قدس از کربلا می‌گذرد؛ مراسم اربعین باید جهانی سازی شده و در تمام کشورها به همه زبان‌ها بازتاب داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار