نتایج بررسی‌ها نشان داد؛

آمریکا نزدیک به شش تریلیون دلار برای جنگ در خاورمیانه هزینه کرده است

نتایج بررسی‌های موسسه واتسون و دانشگاه براون نشان می‌دهد آمار‌های وزارت دفاع آمریکا درباره هزینه‌های جنگ در خاورمیانه صحیح نیست.

آمریکا نزدیک به ۶ تریلیون دلار برای جنگ در خاورمیانه هزینه کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ اوایل سال جاری میلادی، وزارت دفاع آمریکا هزینه عملیات‌های نظامی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر را یک هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زد. این در حالی است که موسسه واتسون در امور بین‌الملل و روابط عمومی دانشگاه براون ضمن انجام تحقیقاتی اعلام کردند، همه گزینه‌های جنگ‌های پس از حادثه ۱۱ سپتامبر از سوی وزارت دفاع محاسبه نشده است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی موسسه واتسون و دانشگاه براون، از حادثه ۱۱ سپتامبر تا پایان سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، هزینه حضور نظامی آمریکا در عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و همچنین مخارج افزوده برای ارتقای امنیت ملی آمریکا، وزارت دفاع و هزینه کهنه سربازان جنگ بیش از ۵ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیارد دلار (نرخ ارزش دلار در سال جاری میلادی) برآورد شده است.
همچنین بزرگترین رقمی که وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا برای عملیات‌های نظامی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر صرف کرد، مبلغ ۸۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای جنگ در افغانستان بوده است. این در حالی است که هزینه جنگ در عراق ۸۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

هزینه ادامه حضور نظامی در افغانستان و عراق در سال مالی ۲۰۱۸، به ترتیب ۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


انتهای پیام/

 

هزینه های جنگ‌هایی که آمریکا در خاورمیانه به راه انداخته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
مرگبر امریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر داعش وامریکاااااااااااااااااااااااااا
آخرین اخبار