تجارت و کره شمالی، محور‌های اصلی مذاکرات امروز ترامپ و شی جین پینگ خواهند بود

«دونالد ترامپ» در نشست رسمی امروز خود با «شی جین پینگ» بر دو موضوع تجارت و مقابله با کره شمالی تاکید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در آخرین روز از اقامت خود در چین دیداری رسمی با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور، خواهد داشت.

یک روز پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر کره شمالی را درمورد توسعه تسلیحات هسته‌ای مورد تهدید قرار داد، حالا قصد دارد در دیدار با همتای چینی خود به راهکار‌های مقابله با پیونگ یانگ و توسعه روابط تجاری با پکن بپردازد.

مقامات چین در یک استقبال کم سابقه از ترامپ، روز گذشته برای وی و همسرش، ملانیا، خارج از پکن و در جوار دیوار بزرگ و تاریخی این کشور مراسمی گسترده برپا کردند. این مراسم از تلویزیون دولتی چین بطور زنده پخش می‌شد و همه را درباره نحوه رفتار پکن با رئیس جمهور آمریکا متعجب کرد.

ترامپ و شی برای نخستین بار آوریل امسال در املاک مارالاگو فلوریدا با یکدیگر ملاقات کرده بودند. رئیس جمهور چین و همسرش روز گذشته به گرمی از دونالد و ملانیا ترامپ استقبال کردند؛ هرچند اختلاف نظر عمیق این دو درباره مسائل تجاری و چگونگی رفتار با کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است.

ترامپ پیش از این وجود مازاد تجاری چین با آمریکا را بار‌ها مورد انتقاد قرار داده و آن را «شرم آور» و «وحشتناک» توصیف کرده بود. او حتی پکن را به انجام تجارتی ناعادلانه متهم کرده و این نگرانی را بوجود آورده بود که میان دو کشور بزرگ جهان از لحاظ اقتصادی، تنش‌های غیرقابل جبرانی بوجود آید.

در مقابل، چینی‌ها نیز از سختگیری‌های آمریکا درمورد سرمایه گذاری در این کشور انتقاد کرده و خواستار توجه ویژه به صادرات کالا‌هایی با فناوری بالا شده بودند.

درحالیکه روز گذشته قرارداد‌هایی به ارزش ۹ میلیارد دلار میان شرکت‌های چینی و آمریکایی امضا شد؛ انتظار می‌رود در دیدار امروز روسای جمهور دو کشور قرارداد‌های تجاری جدیدی امضا شود که ارزش آن‌ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

ترامپ از چین می‌خواهد به عنوان تنها متحد کره شمالی، فشار بیشتری بر این کشور وارد کرده و پیونگ یانگ را به کنار گذاشتن برنامه‌های موشکی ترغیب کند.

ترامپ در سئول از شدیدترین لحن برای تهدید دوباره کره شمالی استفاده کرد؛ اما در مراسم استقبال روز گذشته در پکن هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.

انتظار می‌رود در نشست امروز موضوع کره شمالی با شی جین پینگ به مذاکره گذاشته شود.

۹۰ درصد از تعاملات اقتصادی کره شمالی در ارتباط با چین انجام می‌شود و این حجم از معامات پس از تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، تا اندازه‌ای کاهش یافت. ترامپ به دنبال وادار کردن چین برای قطع کامل هرگونه همکاری با کره شمالی است.

 

انتهای پیام/

 

برنامه کاری ترامپ در سفر به چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار