تیم ملی فوتبال ایران _پاناما ؛ قاتل آمریکا در محکمه کی روش

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی تدارکاتی خود پیش از جام جهانی روسیه به مصاف پاناما می‌رود.

جزر و مد سرخ سومین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایرانبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی تدارکاتی خود در مسیر جام جهانی روسیه امروز ( پنج شنبه ) به مصاف تیم پاناما می رود.


کارلوس کی روش در روزهای اخیر انتقادات زیادی را نسبت به امکانات و بازی های تدارکاتی تیم ملی مطرح کرده است و از اینکه ایران نمی تواند مانند سایر تیم های آسیایی راه یافته به جام جهانی با تیم های بزرگ اروپایی و امریکای جنوبی بازی کند شاکی است اما او تقابل با پاناما را هم برای آماده سازی شاگردانش مفید ارزیابی کرده است. باتوجه به اینکه سرخ پوشان پاناما برای اولین بار باید در جام جهانی شرکت کنند بدون شک آن ها از انگیزه زیادی برای تقابل با ایران بهره می گیرند و این امر جذابیت دیدار دوستانه ۲ تیم را افزایش می دهد.


پاناما با خلق یک شگفتی بزرگ در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف موفق شد بالاتر از تیم های هندوراس، آمریکا و ترینیداد و توباگو سومین سهمیه تیم های آمریکای شمالی برای حضور در جام جهانی را به خود اختصاص دهد و برای نخستین بار راهی معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا شود.


هرنان داریو گومز سرمربی کلمبیایی ۶۱ ساله پاناما که پیش از این با اکوادور تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ را هم به دست آورده است محور اصلی جزر و مد سرخ(لقب پاناما) را روی قدرت فیزیکی بازیکنانش قرار داده است و به همین دلیل بازیکنان این تیم چندان تکنیکی نیستند. نکته جالب درباره پاناما اینست که این تیم با تفاضل گل منفی جواز جام را کسب کرد.


پانامایی ها در ۱۰ بازی رقابت های مقدماتی جام جهانی آمار ۳ برد، ۴ مساوی، ۳ شکست، ۹ گل زده.، ۱۰ گل خورده، تفاضل منفی یک و ۱۳ امتیاز را ثبت کردند و پس از ترینیداد و توباگو ضعیف ترین خط حمله را در اختیار داشتند.


بنابراین عملکرد پاناما در راه صعود به جام جهانی درست در نقطه مقابل ایران قرار می گیرد که به عنوان برترین تیم قاره آسیا مقتدرانه راهی جام جهانی شد.


البته درباره زمان صعود این ۲ تیم به جام جهانی هم تفاوت فاحشی بین ایران و پاناما وجود دارد و درحالی که یوزپلنگ های آسیا درفاصله ۲ هفته مانده به اتمام رقابت های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا به عنوان دومین تیم راه یافته به این رقابت ها بلیت سفر به روسیه را قطعی کردند اما شاگردان گومز فقط در فاصله ۲ دقیقه مانده به اتمام آخرین هفته رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای شمالی جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند و اگر رومن تورس در دقیقه ۸۸ بازی با مکزیک گل دوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر نمی رساند آن وقت پاناما حتی به مرحله پلی آف جام جهانی هم نمی رفت.


هدف تیم ملی ایران از برگزاری دیدار دوستانه با پاناما شناخت از تیم های آمریکایی است. البته با توجه به اینکه حریف در سید چهار جام جهانی قرار می گیرد و سه تیم از هشت تیم حاضر در این سید هم آسیایی هستند احتمال رویارویی ملی پوشان کشورمان در جام جهانی با پاناما وجود دارد.


تیم ملی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ در دیداری تدارکاتی مقابل ترینیداد و توباگو قرار گرفت و آن بازی کمک زیادی کرد تا شاگردان کی روش با شناخت بیشتری از سبک بازی تیم های آمریکایی در جام جهانی مقابل آرژانتین به میدان بروند و حال سرمربی تیم ملی از برگزاری دیدار دوستانه با پاناما هم چنین هدفی را دنبال می کند.


پاناما در آخرین رنکینگ فیفا ۱۱ پله صعود کرده و در رتبه ۴۹ قرار گرفت. این در حالی است که ایران ۹پله در این رنکینگ سقوط داشت و اکنون با ایستادن در جایگاه ۳۴ با پاناما ۱۵ رده اختلاف دارد.


مهم ترین افتخار جزر و مد سرخ ۲ نایب قهرمانی در رقابت های گلد کاپ(جام ملتهای آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب) و یک قهرمانی جام آمریکای مرکزی است.


سرمربی پاناما برای دیدار با ایران و ولز ۱۴ لژیونر را به اردوی تیمش دعوت کرده است.


لوئیس تخدا برترین گلزن تاریخ فوتبال پاناما به دلیل آسیب دیدگی با ایران را از دست داد و البته در کنار این بازیکن چهره های هایی چون آلبرتو کوئینترو، آنیبال گودوی، آدولفو ماچادو، آبدیل آیورو، روبرتو تورس، ادگار بارکناس و گابریل گومز هم نمی توانند این تیم را مقابل ایران همراهی کنند.


در تیم ایران هم به احتمال فراوان میلاد محمدی و مهدی ترابی شانس به دلیل آسیب دیدگی شانس بازی مقابل پاناما را از دست می دهند.


ایران و پاناما پیش از این یک بار در سال ۲۰۰۴ مقابل هم قرار گرفتند که ملی پوشان کشورمان با تک گل علی دایی حریف را شکست دادند.


ترکیب احتمالی تیم ملی ایران


علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سید جلال حسینی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، وحیدامیری، اشکان دژاگه، سردار آزمون و مهدی طارمی


ترکیب احتمالی تیم ملی پاناما


خایمه پنه دو، فلیپه بالوی، اریک دیویس، روبرتو چن، میشائیل موریلو، آرماندو کوپر، مارکوس سانچز، ریکاردو بوئیتراگو، جوسیل نونز، بالاس پرز و گابریل تورس


ایران و پاناما از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی(۲۲ به وقت ایران) پنج شنبه ۱۸ آبان(۹ نوامبر) در ورزشگاه لیبنوئر گراتس اتریش به مصاف هم می روند.


انتهای پیام/

تقابل شاگردان کی روش با تیم پاناما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
ایران پاناما .عجب بازی توپی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
فقط تیم ملی ایران و بس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
عالیه تیم ملی قهرمان اون سامان قدوس عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
عجب