معاون سیاسی استاندارهمدان خبر داد:

شکوه پیاده‌روی اربعین به برکت خون امام حسین است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان شکوه و عظمت پیاده‌روی اربعین به برکت خون امام حسین(ع) است که عشق وارادت شیعیان راتداعی می کند.

شکوه پیاده‌روی اربعین بر کت خون امام حسین استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی استاندار همدان با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت عظیم منحصربفردی در دنیاست، اظهار کرد: مردم مسلمان با شور و عشق و ارادت به امام شهید خود طی طریق کرده و پیام عاشورا که دفاع از مظلوم، حقانیت و عدالت بوده را زنده می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه پیام حرکت مردم در پیاده‌روی اربعین دفاع از مظلوم، حقانیت و عدالت است، افزود: پیام مردم ایران در این پیاده‌روی تجدید بیعت با آرمان‌هایی است که به خاطر آن انقلاب کردند.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تأثیرات داخلی و خارجی زیادی دارد، یادآور شد: احیای ارزش‌ها، اتحاد، همبستگی مسلمانان به ویژه شیعیان و افزایش روحیه ایثار و شهادت در بین مردم از آثار پیاده‌روی اربعین خواهد بود. 

شاهرخی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین قدرت جهان اسلام را به رخ دنیا می‌کشد.

وی  عنوان کرد: با وجود اختلاف سلیقه بین شیعه و سنی این همبستگی و حرکت بی‌نظیر است که در دنیا هیچ اجتماعی با این کمیت و کیفیت سراغ نداریم. 

شاهرخی با اشاره به حضور مسئولان در پیاده‌روی اربعین، تأکید کرد: این پیاده‌روی رنگ، مقام و جایگاه نمی‌شناسد و توده‌های مختلف با هر جایگاهی به صورت پیاده این مسیر را طی می‌کنند و فقط یکرنگی و وحدت وجود دارد. 

معاون استاندار به مردمی بودن مراسم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان و مردم مسلمان برای نمایش دادن قدرت جهان اسلام و همبستگی با آرمان‌ها بدون صف‌بندی در پیاده‌روی اربعین حضور دارند. 

وی عنوان کرد: این مردم هستند که موکب‌ها و پذیرایی از زائران را مدیریت می‌کنند اما به لحاظ امنیتی و انتظامی و کنترل هم در داخل ایران و هم در عراق ستاد مرکزی اربعین عملکرد خوبی داشته است.

معاون سیاسی استاندار همدان با تاکید بر اینکه تمام امکانات برای اجرای باشکوه پیاده‌روی اربعین تدارک دیده شده است، گفت: بیش از 40 موکب مردمی در مسیرهای مختلف پذیرایی از زوار را برعهده دارند و در موج برگشت نیز استان در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

انتهای پیام/ب

حضور پور شور مردم دراربعین حسینی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.