آيين سوگواری اربعين حسينی در بافران نایین

عزاداران بافرانی در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عزداران بافرانی همزمان با سراسر کشور در چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بابرگزاری هیئت های سینه زنی، زنجیرزنی وحرکت قافله نمادین اهل بیت (ع) از شام به کربلا در سوگ پسر زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که در حسینیه بافران برگزار شد پس از مداحی و مرثیه سرایی، حجت الاسلام والمسلمین پوربافرانی ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) گفت : حركت قهرمانانه‌ی امام حسین(ع) روح مسلمانان را زنده می سازد و قیام سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را از نادرترين رخدادهايى است كه تفكر انسانها را به خود معطوف داشته و در تاريخ اسلام، ارزش والايى دارد.

پوربافرانی با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان در پیاده روی اربعین، افزود : حضور گسترده مردم در مراسم اربعین ابعاد مختلفی دارد و از طرفی تاثیرات زیادی هم در دنیا دارد و شاهدیم رسانه‌های غربی یک حادثه کوچک در کشورهایشان را چگونه برجسته می‌کنند اما از پوشش چنین رخداد بزرگی خودداری می‌کنند.

وی بیان داشت: اشک ریختن در عزاداری امام حسین (ع) فلسفه خاص خود را دارد و در مجالس عزاداری نباید فقط به فکر اشک ریختن باشیم چراکه اگر شخصیت امام (ع) به‌درستی معرفی نشود، فایده‌ای ندارد.

گفتنی است اجرای تعزیه ورود اسرا به شام و کربلا ، پذیرایی از 4 هزار عزادار در مجتمع بقیه اله بافران از برنامه های مراسم اربعین حسینی در این شهر بود.

 

انتهای پیام/م

 

آيين سوگواری اربعين حسينی در بافران نایین برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار