وزیر کشور لبنان: منتظر بازگشت حریری هستیم

وزیر کشور لبنان اعلام کرد منتظر بازگشت سعد حریری نخست وزیر مستعفی به لبنان هستیم.  

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان بعد از دیدار با مفتی لبنان در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص شایعات مربوط به جلوگیری از بازگشت سعد حریری از عربستان به لبنان گفت: ما همه مشتاقانه منتظر بازگشت او به کشور هستیم.

او در عین حال در پاسخ به اصرار خبرنگار حاضر نشد زمانی را برای بازگشت سعد حریری به لبنان اعلام کند.  

نهاد مشنوق همچنین در پاسخ به سئوالی درباره احتمال نامزدی بهاء الحریری برادر سعد حریری برای نخست وزیری گفت: این سخن کسانی است که از ماهیت لبنان و ماهیت سیاست در آن ناآگاه هستند. همچنین نخست وزیری کالا یا زمینی نیست که مالکیت آن از شخصی به شخص دیگری منتقل شود. مردم لبنان سعد حریری را بخاطر ویژگی‌هایش انتخاب کرده‌اند و در لبنان مسئولیت‌ها از طریق انتخابات واگذار می‌شود نه با معامله. ما به همین شیوه ادامه می‌دهیم. لبنان نظام سیاسی دموکراتیک و مبتنی بر انتخابات دارد و آنچه گفته شد (درباره نامزد کردن بهاء حریری برای نخست وزیری) باطل و غیرمنطقی است.

جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان نیز در ارتباط با استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور و پیامدهای آن گفت: ما خودمان نمایندگانمان را انتخاب می کنیم و این ما هستیم که قبل از هر کسی درباره برکناری آنها تصمیم می گیریم. 

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، دفتر سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد او در ریاض با سفیر فرانسه در عربستان سعودی دیدار کرده است. بر اساس اعلام دفتر حریری، او همچنین طی روز‌های اخیر با دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا دیدار کرده است.

انتهای پیام/

 

واکنش لبنان به خبرها درباره جلوگیری از بازگشت سعد حریری از عربستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار