هیلی به نمایندگی از قانون‌گذاران آمریکایی درباره ایران با آمانو دیدار می‌کند

فرستاده آمریکا در سازمان ملل قرار است برای انتقال خواسته‌های سناتورهای این کشور با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی بی اس نیوز، قرار است یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه با نیکی هیلی، فرستاده آمریکا در سازمان ملل متحد، درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران گفتگو کند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تعهد ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رد کرد، او مسئولیت رسیدگی به این‌که آیا آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد یا خیر را به کنگره این کشور واگذار کرده است.

ترامپ در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برجام را «مایه شرمساری» آمریکا خواند.

در روزهای گذشته، چند سناتور برجسته آمریکایی مسئولیتی بر دوش هیلی قرار دادند. آن‌ها لیستی از مسائلی که آمریکا قصد دارد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور «نظارت بیشتر بر تعهد ایران به توافق هسته‌ای» مطرح کند، در اختیار هیلی قرار داده‌اند.

هیلی از قانون‌گذاران آمریکایی فرمان گرفته است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قانع کند بازرسی تاسیسات نظامی ایران را نیز مد نظر قرار دهد و الزامات راستی‌آزمایی و گزارش‌ها در این‌باره را نیز سختگیرانه‌تر دنبال کند.

این نخستین باری نیست که هیلی و آمانو با یکدیگر دیدار می‌کنند. در ماه اوت سال جاری میلادی، هیلی با سفر به وین، تلاش کرد به بهانه برنامه موشکی ایران، فشارها بر تهران را افزایش دهد. هیلی در وین با چند کارشناس که بر فعالیت‌های اتمی نظارت می‌کنند دیدار و گفتگو کرد.

با این‌حال، آمانو ادعاها را مبنی بر این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های خود از ایران عملکرد ضعیفی داشته است، رد می‌کند.

آمانو در روزهای گذشته گفت: «برخی معتقدند فعالیت‌های ما در قبال راستی‌آزمایی ضعیف است. این ادعا درست نیست.»

انتهای پیام/

 

دیدار مجدد هیلی و آمانو درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار