مهر سکوت عربستان بر دهان غرب با قراردادهای تسلیحاتی

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده سکوت کشورهای غربی در قبال فجایع یمن این نگرانی را ایجاد کرده که عربستان سعودی علاوه بر خرید سلاح از این کشورها، سکوت آنها را هم خریداری می‌کند.

مهر سکوت عربستان بر دهان غرب با قراردادهای تسلیحاتیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حالی درباره اقدام عربستان سعودی در محاصره یمن و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه سکوت اختیار کرده‌اند که سازمان‌های بین‌المللی درباره احتمال وقوع بزرگترین قحطی در این کشور فقیر و جنگ‌زده عربی هشدار داده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته در هفته‌های گذشته، تقریباً هیچ پیامی از پایتخت کشورهای اروپایی در حمایت از مردم یمن که با بحرانی انسانی مواجه هستند، شنیده نشده است.

دو هفته پیش، «مایکل فالون، وزیر دفاع وقت انگلیس، بدون هیچ پرده‌پوشی ارزیابی‌های دولت این کشور را درباره درگیری‌های یمن بیان کرد.

او در کمیته امور دفاعی پارلمان انگلیس، ضمن دفاع از فروش جنگنده به عربستان سعودی گفت: «بایستی به این کمیته بگویم که انتقاد از عربستان سعودی در این پارلمان سازنده نیست.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم در واکنش به حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه «ملک خالد» در ریاض کوچکترین اشاره‌ای به معضلات غیرنظامیان در این کشور جنگ‌زده نکرد و در مقابل، فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان را مورد تمجید قرار داد.

به نوشته واشنگتن‌پست، هم انگلیس و هم آمریکا در سال‌های گذشته با فروش سلاح به عربستان سعودی، بیش از هر زمان دیگری کسب درآمد کرده‌اند. منتقدان بیم آن دارند که عربستان سعودی نه تنها سلاح‌های این دو کشور، بلکه حمایت‌های آنها از سیاست‌هایش را هم خریداری کرده باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

حق السکوت سعودی ها به کشورهای غربی با قراردادهای تسلیحاتی

برچسب ها: عربستان ، غرب ، تسلیحات ، یمن ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار