جشنواره شعرآیات؛

برگزاری جشنواره ملی شعر آیات دی ماه امسال در لرستان

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در لرستان با اشاره به این‌که جشنواره ملی شعر آیات در چهار بخش برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا پایان آبان‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ منصور احمدی با اشاره به این‌که جشنواره ملی شعر آیات در چهار بخش مختلف در لرستان برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره دی‌ماه امسال با حضور مهمانان وزارتی به میزبانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در بخش اصلی در دو محور شعر کلاسیک و نو، در بخش ویژه با محوریت سوره مبارکه واقعه، در بخش زبان‌های بومی رایج کشور با محور‌های شعر ترکی، کردی و عربی و در بخش جنبی شامل زبان و گویش‌های محلی لرستان شامل لکی، لری و بختیاری برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به این‌که جهت شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد، عنوان کرد: هر شاعر می‌تواند با حداکثر ٥ اثر در هر بخش، در تمامی بخش‌های جشنواره شرکت نماید.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در ادامه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر، بهره‌گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی و نیز ترجمه و تفسیر قرآن را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

احمدی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر آیات می‌توانند آثار خود را به شماره ٠٩٣٠٤٩١٨٠٤٢ تلگرام کنند و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ارسال کنند.

انتهای پیام/م

جشنواره ملی شعر آیات دی ماه امسال در لرستان برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.