خواص بیشماری که در دانه های رازیانه نهفته است

رازیانه مقادیر بسیار زیادی فیبر دارد. خوردن بخش سفید رنگ آن حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌کند. این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر است.

خواص بیشماری که در دانه های رازیانه نهفته استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. این گیاه خواص هورمونی دارد و برای بیش از درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. طبع آن گرم و خشک است و به طور کلی تمام قسمت های گیاه خاصیت درمانی رازیانه دارد، اما بیشترین قسمت مورد استفاده آن بذر است.

یک عدد رازیانه متوسط حدود ۷۳ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد. این ماده چربی اندکی دارد اما کلسترول ندارد. رازیانه مقادیر بسیار زیادی فیبر دارد. خوردن بخش سفید رنگ آن حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌کند. این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر است.

بیشتر افراد نمی‌توانند فیبر کافی مصرف کنند. به همین خاطر مصرف یک عدد رازیانه متوسط در روز می‌تواند ۷ گرم فیبر وارد بدن کند.

قسمت سفید رنگ رازیانه حاوی ۹۶۹ میلی گرم پتاسیم است و می‌تواند ۲۷ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی را برطرف کند. پتاسیم برای کمک به کاهش فشار خون و نیز حفظ و نگهداری تعادل مایعات بسیار ضروری است.

رازیانه ویتامین C فراوانی دارد و مصرف قسمت سفید رنگ آن می‌تواند ۲۸ میلی گرم از ویتامین C را وارد بدن کند ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند فرایند پیری را کندتر کند و باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن گردد.

رازیانه ویتامین‌های مهم دیگری همچون ویتامین A، B6 ، K و فولات را نیز تامین می‌کند. این گیاه منبع بسیار خوبی از سایر مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است.

خواص بیشماری که در دانه های رازیانه نهفته است

خواص درمانی رازیانه به شرح زیر است:

– جوان کننده پوست

– ضدبلغم و صفرا

– حاوی استروژن بالا

– افزایش شیر و درمانگر اختلالات قاعدگی

– ضد چاقی و اضافه وزن در بانوان

– درمانگر سکسکه

– ضد سرطان

– کاهنده کلسترول بد خون

– ضد انواع سرطان

– ضد سکسکه، سوء هاضمه و اشتها آور

– دفع کننده سنگ های کلیه و مجاری ادراری

– تقویت دید، درمانگر التهاب پلک و شب کوری

– ضداسپاسم و ضد نفخ

– درمان سندرم روده تحریک‌پذیر

– رفع آسم و سرفه

– ضد ورم و التهاب روده

خواص بیشماری که در دانه های رازیانه نهفته است

استفاده از پودر یا جوشانده رازیانه بر روی پوست به درمان چین و چروک و مخلوط آن با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) سبب از بین رفتن موهای زائد و شفافیت پوست می شود.

لازم به ذکر است قسمت‌های مورد استفاده گیاه رازیانه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد.

– عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان میشود .

– عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی دارد. و مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد میشود .

– عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان بسیار موثر است که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند .

– عرق رازیانه باعث افزایش بینایی میشود .

– عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است .

– عرق رازیانه در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب میشود . در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است .

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

منبع:شفا آنلاین

انتهای پیام/

 هر آنچه باید راجع به رازیانه بدانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
دوستان دانه کاروم چیه؟ آیا به همین رازیانه دانه کاروم میگن؟ممنون میشم به سوالم پاسخ بدهید
با تشکر
Afghanistan
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
جان
۱۶:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۹:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی خوبه برنامتون
آخرین اخبار