امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

مشورت عامل تکامل عقل است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: مشورت عامل تکامل عقل و پوششی است که به انسان کمک می‌کند تا با استفاده از آن بهترین نظر ودیدگاه را بپذیرد.

مشورت عامل تکامل عقل استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایرانشهر اظهار داشت: یکی از کار‌های ستوده و مؤکد اسلام، مشورت است.

وی افزود: مشورت، پویشی است که به انسان کمک می‌کند تا با استفاده از آرا، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مختلف، توانایی‌ها و استعداد‌های خود و دیگران را بشناسد.

کریم زایی  با تاکید بر مشورت در تمام امورات از جمله ازدواج گفت: یکی از علل بالا بودن آمار طلاق در جامعه مشورت نکردن جوانان با بزرگتر‌ها در انتخابات همسر است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) با وجود اینکه از نظر وحی، فکر نیرومندی داشتند، اما برای آنکه مسلمانان را به اهمیت مشورت متوجه کنند همیشه با دیگران مشورت می‌کردند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: توجه نکردن به نظرات دیگران و استبداد در رای، یکی از خطرناک‌ترین چیز‌هایی است که احتمال دارد یک مدیر یا افراد به آن گرفتار شوند.

مولوی کریم زایی اظهار داشت: مشورت در نگاه حضرت علی (ع) یکی از ضرورت‌های اساسی برای اداره امور به ویژه تصمیم گیری است.

وی همچنین گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید درامورات منطقه با افراد با تجربه مشورت کنند.

ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار