امام جمعه اردکان:

یکی از عوامل ارتقاء فرهنگ در هر جامعه ای سطح مطالعه مردم است

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و سالگرد رحلت علامه طباطبایی گفت: سرانه مطالعه در کشور ایران بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه اردکان گفت: در عربستان صعودی اختلافات اوج گرفته که منجر به دستگیری 40 نفر از شاهزادگان و بعضی از مسئولان و وزرا پیشین شده است که چیز ساده ای نیست.

امام جمعه اردکان افزود: سقوط بالگرد حامل چند تن از شاهزادگان که با حکومت مخالف بودند و رسیدن موشک یمنی ها به فرودگاه ریاض پایتخت عربستان که اینها از اتفاقاتی است که به تازگی رخ داده است.

امام جمعه اردکان اظهار داشت : این موارد باعث شده است که اوضاع عربستان بحرانی شود عربستان احساس رقابت شدیدی با ایران دارد که و در جذب مسلمانان شکی وجود ندارد .

وی تصریح کردد: در همه عرصه ها عربستان از ایران عقب مانده است اگر ملاک اسلامی بودن حکومت است که ده ها برابر حکومت ایران اسلامی تر می باشد .

شاکر بیان داشت : اگر ملاک مردمی بودن و مردم سالاری است ایران اسلامی میلیون ها برابر جلوتر است ، مردان عربستانی صندوق رای ندیده اند که چه برسد به زنان عربستانی پس از نظر مردم سالاری دموکراسی ما قطعا جلوتر از انها می باشیم .

وی گفت: اگر ملاک پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی است قطعا کشور ما پیشرفته تر از عربستان می باشد .

امام جمعه اردکان با بیان اینکه عربستان ارتباطاتش با غرب قوی تر می باشد و غرب عربستان را استسمار کرده تا پول و نفتش را بر دارند و کالاهای تولید داخلی خود را به آنها بدهند .

وی اضافه کرد: اگر ملاک استکبار ستیزی باشد مبارزه با امریکا و اسرائیل باشد که دیگر هیچ ؛ نمره عربستان صفر و نمره ایران بیست است .

شاکر گفت: عربستان در رقابت با ایران در همه عرصه ها شکست خورده، به قولی عربستان یک وجهه امتیاز دارد وخیلی روی ان مانور می دهد و آمار آن در دنیا زیاد است سنی بودنشان است ، شعیه همیشه در اقلیت است .

وی با بیان اینکه عربستان شیعه و سنی بودن را بهانه ای برای جنگ و رقابت با ایران می داندهم اکنون سعد حریری که عربستانی است و در ریاض به دنیا امده است ، ناگهان در سفری مصاحبه ای می کند و در نطقش از نخست وزیری لبنان استعفا می دهد که در کشور عربستان در نطق خود القا می کند که علت استعفای من ؛ دوگروه ایران و حزب الله است .

امام جمعه اردکان افزود : ایران با متحد داخلی خود در لبنان یعنی حزب الله به گونه ای عمل می کند که من نخست وزیر نمی توانم در لبنان کاری انجام دهم و علت استعفای من این است و به گردن ایران می اندازد و حزب الله تردیدی نیست که این هم از جانب عربستان است .

شاکر گفت : عربستان هرچه می تواند شیعه و حزب الله لبنان سرکوب می کند به نظر می رسد که می خواهد انتقام شکست های خود در حمایت از داعش و انتقام به شکست های داعش در عراق و سوریه بگیرد و اختلاف و دعوا راه بیاندازد ودرلبنان اشوب کند .

شاکر با بیان اینکه پاسخ علمای بزرگ لبنان این است که باور و اعتقادمان این است که باید از مظلومین حمایت کنیم و در مقابل داعش بایستیم افزود: این هیچ ربطی به بحث شیعه و سنی ندارد ، ملت ایران باید هوشیار و بیدار باشد تا مبادا عده ای بخواهند از اختلاف شیعه و سنی را داغ کنند و به این موضوع دامن زده و در میدان بازی دشمن بازی شروع شود .

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و سالگرد رحلت علامه طباطبایی اظهار کرد: سرانه مطالعه در کشور ایران بسیار نگران کننده است، مردم ایران درباره کتاب و مطالعه تنبلی می کنند و عده ای بهانه گرانی کتاب می آورند که ان هم به کاهلی و تنبلی برمی گردد که خسارت هایی جبران ناپذیر برای ما به بار می آورد .

شاکر گفت : جامعه وقتی از نظر فرهنگی رشد می کند که مطالعه کار روزانه مردم بشود و یکی از عوامل ارتقاء فرهنگ در هر جامعه ای سطح مطالعه مردم است.

وی با بیان اینکه باید مطالعه کتاب های خوب و پرمحتوا را ترویج دهیم گفت : مطالعه کتاب آرامش در انسان ایجاد می کند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد: مسئولان امر باید خود مطالعه نموده و آنرا در بین مردم ترویج دهند ، مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه تاکید زیادی نموده اند و فرموده اند : من گاهی به ذهنم می اید که سطح مطالعه مردم ما چقدر ضعیف و کم است سینه ام درد می گیرد .

وی افزود: وقف آثار و برکاتی دارد که قوانینی که در اوقاف و بعضی از مسائلش برای مردم گذاشته شده است دست و پا گیر شده و اظهار نارضایتی می کنند ، نباید از اصل وقف غافل شد و مردم غفلت به ورزند و انهایی که دستشان می رسد می توانند وقف کنند و قوانین را بسنجند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.