مشاغل روستایی؛

پرداخت تسهیلات با سود ۸ درصدی به مشاغل روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری لرستان گفت: به مشاغل روستایی تسهیلات با سود بهره ۸ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا عبدالهی مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان بیان کرد: در حوزه طرح‌های روستایی طی تفاهم‌نامه‌ای که معاونت توسعه روستایی ریاست جمهور با بانک سینا و پست بانک دارد تسهیلاتی با سود ۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: شرایط بازپرداخت تسهیلات روستاییان با دو سال تنفسی که به مشتریان داده می‌شود ۶ ساله است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری لرستان با بیان اینکه باید این تسهیلات تا اردیبهشت ماه امسال به تمام مشاغل در حوزه روستایی پرداخت می‌شد، افزود: معاونت دام جهادکشاورزی کشور به دلیل بحث اشباع بعضی طرح‌ها با پیگیری‌هایی که داشت پرداخت تسهیلات را به این مشاغل ممنوع کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای که به استاندار نوشتیم درخواست کردیم تسهیلات به مشاغل که استعداد آن در استان است داده شده و طرح‌های خاصی را انجام دهیم.

عبدالهی اظهار کرد: میزان سهمیه‌ای که برای لرستان در نظر گرفته شده ۲۰ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود تا پایان سال این مقدار جذب شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستا‌ها مشکل زیر ساختی وجود ندارند، اما شاهد مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها هستیم افزود: تنها دلیل این مهاجرت‌ها بحث اشتغال است و این تسهیلات اگر بطور صحیح در روستا‌ها هزینه شود قطعا مشکل مهاجرت و اشتغال روستا‌ها حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری لرستان بیان کرد: پرداخت تسهیلات قطعا در بحث رونق اقتصادی و اشتغال روستا‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور قرار دارد تاثیرگذار است.

انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.