عضویت 142 هزار خوزستانی در کتابخانه های عمومی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از عضویت 142 هزار خوزستانی در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: بر این اساس در حال حاضر 142 هزار خوزستانی و به عبارتی 3 درصد عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.
وی بیان داشت: در حال حاضر 217 باب کتابخانه در استان فعال است که 168 باب نهادی و 49 باب مشارکتی است.

رستمی تصریح کرد: 2 میلیون و 475 هزار و 257 جلد کتاب در استان موجود است، یعنی به ازای هر 100 خوزستانی 52 جلد کتاب وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در ادامه افزود: همچنین 93 هزار و 337 متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد، یعنی به ازای هر 100 خوزستانی، یک متر و 90 سانتی متر فضای کتابخانه ای برای مردم موجود می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: توجه به عدالت اجتماعی، رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد کتابخانه های فعال برای مردم استان را سرلوحه کار قرار داده ایم.

منصور کوهی رستمی گفت: در حال حاضر 50 کتابخانه استانی فعال به ویژه در روستاهای محروم افتتاح شده اند.

وی به راهبردهای توسعه کتابخوانی در استان اشاره و اذعان کرد: افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی استان از جمله این راهبردها است و در این راستا 12 کتابخانه در حال ساخت است.

کوهی رستمی گفت: جذاب و شاداب سازی فضای کتابخانه ها، اجرای برنامه های محتوایی و حضور در فضای مجازی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از جمله دیگر راهبردها است.

وی در خصوص وضعیت مطالعه و کتاب خوانی در کشور بیان کرد: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور و استان در جایگاه بالایی قرار ندارد و این موضوع به مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اذعان داشت: تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمام جوانب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن را در نظر بگیریم تا رشد متوازن اتفاق بیفتد.

منصور کوهی رستمی اظهار کرد: کتابخوانی مبنای توسعه فرهنگی است و کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد متولی توسعه کتاب و کتابخانه می توانند نقش مهمی در توسعه فرهنگی استان داشته باشند.

وی بیان داشت: سرانه مطالعه نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است.

انتهای پیام/گ

عضویت 3 درصد خوزستانی ها در کتابخانه های عمومی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار