مدیر کل حج و زیارت لرستان:

افزایش ۲۰ درصدی آمار زائران اربعین حسینی در لرستان

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: آمار زائران اربعین حسینی در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت و امسال بیش از ۳۰ هزار نفر به کربلا اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد خسروی، مدیر کل حج و زیارت استان لرستان گفت: هر ساله بر تعداد زائران اربعین حسینی افزوده می‌شود به طوری که سال گذشته برای ۲۳ هزار زائر لرستانی ویزا صادر شد، اما امسال برای بیش از ۳۰ هزار زائر لرستانی ویزا صادر شد و در ایام اربعین به کربلا اعزام شدند.

 

وی افزود: ۱۳ هزار زائر از طریق سامانه سماح و ۱۷ هزار نفر هم از طریق دفاتر زیارتی اقدام به ثبت نام کردند که این تعداد به صورت قانونی و با ویزا به کربلا اعزام شدند، اما متاسفانه برخی بدون ویزا راهی این سفر شدند که تعدادی از گذرنامه‌های این افراد توسط پلیس ضبط شده است.

 خسروی گفت: اعزام زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و در تلاش هستیم تا هر ساله بر تعداد این زائران افزوده شود و اربعین حسینی در کربلا با شکوه خاصی برگزار شود.

 به گفته وی تا کنون تعدادی از زائران به استان لرستان بازگشته اند، اما ظرف امروز و فردا همه زائران لرستانی برمی گردند و همچنان خدمات لازم برای بازگشت آن‌ها در حال انجام است.

 مدیر کل حج و زیارت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر آماری از تعداد زائرانی که از مرز برگردانده شده اند نیست، اما با وجود همه هشدار‌ها و توصیه‌ها افرادی که قصد داشتند بدون ویزا وارد عراق شوند که این اجازه به آن‌ها داده نشد.

 وی با اشاره به فوت برخی از زائران افزود: هنوز آمار رسمی از زائران لرستانی که بر اثر کهولت سن و یا بیماری‌های قلبی فوت کرده اند در دست نیست و طی دو روز آینده این آمار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/د

آمار زائران اربعین حسینی در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار