آغاز دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه‌ دلفت هلند و امیرکبیر

نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر (port planinng) با همکاری دانشگاه دلفت هلند، دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز آغاز شد.

آغاز دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه های دلفت هلند و امیرکبیربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دوره آموزشی ‌در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به منظور ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر برگزار می شود.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر و دلفت هلند و بین سازمان بنادر،‌ منعقد شد‌ه که بسیار جامع است و همه محورهای آموزشی در حوزه طراحی بنادر را دربرمی‌گیرد.

بهروز کریمی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه‌های استراتژیکی برای توسعه دارد؛ صنعتی امیرکبیر دانشگاه نسل سومی است و کارآفرین خواهد بود و همه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن برای برطرف کردن نیازهای کاربردی و عملیاتی اجرا می شود.

وی افزود: از این رو، تلاش کرده‌ایم از مشارکت دانشگاه‌های تراز اول دنیا نظیر اروپا، استرالیا و به خصوص هلند استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت با بیان اینکه ‌اکنون 250 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می‌کنند، گفت: با همکاری دانشگاه‌های برتر هلند، فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا دوره های تخصصی برگزار می‌کنیم که تا مقطع دکترا امکان تحصیل در این دوره‌ها وجود دارد.


معاون مهندسی توسعه و مدیریت بنادر سازمان بنادر و دریانوردی‌ اظهار کرد: این دوره آموزشی که یکی از چهار دوره آموزشی پیش‌بینی شده در قالب برنامه‌های آموزش تخصصی کوتاه‌مدت معاونت مهندسی سازمان بنادر است، با حضور اساتید برجسته‌ای از دانشگاه دلفت هلند و 35 نفر از کارشناسان منتخب ادارات کل بنادر استان‌ها و مهندسان مشاوران فعال در عرصه مهندسی دریایی به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

‌محمد‌رضا الهیار‌ افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سه دوره آموزشی مهندسی بنادر، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه مذکور تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر و دلفت هلند برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوره با هدف ارتقای دانش مهندسی در حوزه سواحل و بنادر از امروز تا چهارشنبه 24 آبان ماه برگزار می شود و چهار مرحله دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سه دوره آموزشی مهندسی بنادر، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه مذکور تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و دلفت هلند برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

امضای تفاهم نامه دانشگاه امیرکبیر با مرکز مالی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.