دمای هوا در استان اصفهان کاهش می یابد

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی اصفهان گفت:دما هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان 2 تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش '  تصریح کرد: با استقرار جوی پایدار همراه با کاهش دما که از روز دوشنبه هفته جاری آغاز می شود بار دیگر شرایط برای افزایش آلودگی هوا و غبار آلودگی در بخش های مرکزی استان مهیا خواهد شد.

خاطر نشان می شود، هوای اصفهان از 11 تا 19 آبان ( روز گذشته ) برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت اما صبح امروز ( شنبه ) با کاهش آلاینده ها در شاخص 97 (AQI) قرار گرفت و سالم شد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا (AQI)، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس،151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
اصفهان در 2 دهه اخیر در بین کلانشهرهای آلوده کشور قرار داشته است.

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان همچنین بیان کرد: براساس بررسی نقشه‌ های هواشناسی تا 24 ساعت آینده موج ناپایدار ضعیفی از روی استان عبور می کند.

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس در 24 ساعت آینده آسمان اصفهان در بیشتر نقاط استان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته خدابخش، دما هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان 2 تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی گفت: دمای هوای روز گذشته اصفهان در گرمترین ساعات به 22 درجه سانتیگراد و امروز ( شنبه) در خُنک ترین ساعات به پنج درجه سانتیگراد رسید.

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان از خورو بیابانک با 28 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بوئین و میاندشت با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سرد ترین نقطه این استان نام برد.

 

انتهای پیام/م

 

شرایط برای افزایش آلاینده ها در هوای اصفهان از دوشنبه فراهم می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.