یک کارشناس سیاسی: گردشگران آمریکایی ناخواسته به برنامه‌ هسته‌ای پیونگ‌یانگ کمک می‌کنند!

یک کارشناس مسائل شرق آسیا مدعی شد رونق صنعت گردشگری کره شمالی می‌تواند بخش زیادی از بودجه مورد نیاز برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور را تامین کند.

ادعای یک کارشناس: کمک ناخواسته گردشگران آمریکایی به برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «ویرجینی گِزِلسِزیک» نویسنده کتاب «دیپلماسی جدید کره شمالی» معتقد است دولت پیونگ یانگ یک سری پروژه‌های ساختاری در خارج از این کشور دارد که به رغم تحریم‌های بین المللی می‌تواند از این طریق ارز خارجی مورد نیاز خود را تامین کند.

وی مدعی شد: کره شمالی شبکه گسترده‌ای از فعالیت‌های قاچاق در نقاط مختلف جهان دارد. همچنین دولت پیونگ یانگ روابط تقویت شده‌ای با دولت‌های آسیایی و آفریقایی دارد و هزاران کارگر خود را برای ساخت و ساز به این کشور‌ها می‌فرستد. تعداد زیادی از کارگرانی که در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس همچون قطر مشغول کارند اهل کره شمالی هستند و همین ارز مورد نیاز دولت کیم جونگ اون را تامین می‌کند.

وی در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت: این روند موجب ایجاد تناقض شده است. به عنوان مثال، بسیاری از گردشگرانی که به کامبوج می‌روند، نمی‌دانند مبلغ ۱۰ دلار از هزینه بلیت ورود به موزه «آنگکور وات» که در نزدیکی خرابه‌های این شهر باستانی ساخته شده، باید مستقیما به کره شمالی پرداخت شود. به عبارت دیگر، گردشگران آمریکایی و انگلیسی که از این سازه‌ها بازدید می‌کنند، پول خود را مستقیما به کره شمالی می‌فرستند.

نویسنده این کتاب مدعی است این گونه سرمایه گذاری‌های خارجی برای پیونگ یانگ نوعی منبع ارزی محسوب می‌شود و تا میزان زیادی هزینه برنامه‌های هسته‌ای آن را تامین می‌کند.

در همین حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند تحریم‌های کره شمالی باید گسترده‌تر شود چرا که ارز خارجی این کشور از منابع زیادی تغذیه می‌شود و کمتر قابل ردیابی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار