ترامپ: توافق مسکو-واشنگتن درباره سوریه جان بسیاری را نجات می‌دهد/ پوتین: توافق با آمریکا بر اصول مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره توافق دو کشور درباره سوریه اظهارنظر کردند.

ترامپ: توافق مسکو-واشنگتن درباره سوریه جان بسیاری را نجات می‌دهد/ پوتین: توافق با آمریکا بر اصول مبارزه با تروریسم تاکید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به من گفت وی در انتخابات آمریکا مداخله نکرده است."

دونالد ترامپ ادامه داد: توافق بین آمریکا و روسیه درباره سوریه جان بسیاری از انسانها را نجات خواهد داد.

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت رئیس جمهور آمریکا شخص با سواد و تحصیل کرده‌ای است و تعامل با وی راحت است و در سطح ارتباط شخصی نیز بسیار متمدن است.

ولادیمیر پوتین افزود توافق با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه بسیار مهم است و بر اصول جنگ با تروریسم تأکید می کند.

 وی اعلام کرد ادعاها درباره تماس با رئیس ستاد تبلیغات انتخابات دونالد ترامپ ساخته و پرداخته دشمنان ترامپ است.

پوتین تاکید کرد با ترامپ درباره ادامه تلاشها برای مبارزه با تروریسم توافق کرده است.

پوتین افزود نشانه هایی از واشنگتن صادر می شود که در مسیر حل بحران کره شمالی امید بخش است.

گفتنی است ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در بیانیه‌ای مشترک در خصوص سوریه، موافقت کردند به تلاش‌های مشترک به منظور غلبه بر گروه تروریستی داعش ادامه دهند، کانال‌های ارتباطی به منظور اجتناب از حوادث خطرناک در خاورمیانه ایجاد کنند و به حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی سوریه متعهد باشند. دو طرف همچنین موافقت کردند هیچ راه حل نظامی برای مناقشه سوریه وجود ندارد.

در بیانیه‌ای مذکور همچنین از همه طرف‌های مناقشه سوریه خواسته شده فعالانه در روند صلح ژنو مشارکت کنند. دو طرف همچنین در این بیانیه مشترک اعلام کردند از همه کشور‌ها می‌خواهند تا کمک‌های بشردوستانه خود را به سوریه افزایش دهند.

پیش‌نویس این بیانیه را کارشناسان دو کشور ارائه کردند و لاوروف و تیلرسون روز شنبه درباره آن توافق کردند.

 انتهای پیام/

 

صحبت‌های پوتین و ترامپ درباره توافق بین آمریکا و روسیه درباره سوریه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار