استاندار اردبیل؛

اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان بررسی می شود

استاندار اردبیل گفت: اتصال شهرستان بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: اتصال شهر گمرکی و مرزی بیله سوار مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان با هدف توسعه صادرات و دسترسی بهتر به بازار های جهانی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: در کنار اتصال اصلاندوز مغان به خط ریلی آذربایجان که در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن هم شروع شده اتصال بیله سوار به خط ریلی جمهوری آذربایجان هم بررسی و پیگیری می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: بحث صادرات در این استان در دستور کار قرار گرفته و نیاز است سند توسعه صادرات با بهره گیری از تجارب استان های دیگر تدوین شود تا شاهد رونق صادرات در این استان باشیم.

بهنام جو گفت: برای توسعه صادرات محصول سیب زمینی لازم است موانع پیش رو بررسی و با شناسایی بازار هدف و سلایق مشتری اقدام به صادرات این محصول بشود.

وی افزود: این دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی را در دستور کار دارد و لازم است دستگاه های اجرایی با اعمال مشوق های لازم به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف کمک کنند .

استاندار اردبیل تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها به واحد های تولیدی و صنعتی به رغم حمایت دولت در طول سالجاری بسیار پایین است و ضرروت دارد بانک ها در پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری کرده و دستگاه های اجرایی هم با رصد مشکلات پیش رو موانع موجود را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

بهنام جو افزود: برای بررسی بیشتر و شناسایی موانع پیش رو در پرداخت تسهیلات باید کمیته ای تشکیل شود تا دلایل و علت پرداخت نشدن تسهیلات مشخص گردد.

وی گفت: جذب تسهیلات بانکی مربوط به واحد های تولید استان که به میزان 240 میلیارد ریال در هفت ماه سال جاری بوده بسیار پایین است و باید تلاش شود این میزان در یک ماه آینده به 2 هزار میلیارد ریال برسد.

وی افزود: این نشست های راهبردی و سیاستگذاری است که می تواند بسیاری از گره ها و مشکلات بخش خصوصی را رفع کند.

انتهای پیام/ح

جذب تسهیلات بانکی مربوط به واحد های تولید اردبیل بسیار پایین است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار