مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم ؛

اهمیت عملیات کاشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی

حمیدی گفت:به دلیل عملیات کاشت،داشت و برداشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و از آن به عنوان طلای سفید نام برده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛مجیدحمیدی ،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اینکه از اواخر فروردین ماه سال جاری کشت پنبه در استان قم آغاز شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال 2 هزار و 400 تن وش پنبه در استان قم تولید شود.

مجید حمیدی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی بر اساس جداول کیفیت پنبه تعیین و به پنبه کاران پرداخت می شود، افزود: پنبه کاران استان می‌توانند جهت تحویل وش پنبه تولیدی خود به شرکت تعاونی تولید حیدرآباد عامل خرید تضمینی پنبه در استان که در بخش جعفرآباد مستقر است، مراجعه نموده و محصول خود را تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه برای امسال ارقام وارداتی زودرس را به صورت آزمایشی کشت کردیم، عنوان کرد: طول رویش پنبه ۱۸۰ روز است ولی ارقام وارداتی زودرس حدود ۱۳۵ روز است که این موضوع باعث می‌شود با توجه به طول دوره رشد شرایط از لحاظ دوره تناوب مناسب‌تر و کوتاه‌تر شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: از طرفی به دلیل اینکه دوره رویش کمتر است و محصول زودتر برداشت می‌شود، کشاورز می‌تواند کشت پائیزه را زودتر انجام دهد و از طرف دیگر در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود.

حمیدی به خواص کشت پنبه در مزارع اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه پنبه یک گیاه وجینی است در بحث تناوب بسیار کشت مهمی است و از سوی دیگر به دلیل طول دوره رشد و نوع ریشه‌ای که دارد، ضمن تاثیر در حاصلخیزی خاک، باعث می‌شود که در کشت بعدی مزارع از علف هرز عاری باشد.

وی گفت: به دلیل عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و از سوی دیگر در صنعت نساجی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان طلای سفید نام برده می‌شود.

انتهای پیام/ح

آغاز خرید تضمینی طلای سفید در استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار