وزیر اقتصاد مطرح کرد:

ورود قاچاق از مبادی اصلی گمرک، صفر است

کرباسیان گفت: با تلاش های صورت گرفته میزان قاچاق در مبادی اصلی گمرک به حداقل رسیده است.

قاچاق از مبادی اصلی گمرک تقریبا صفر است

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در نشست خبری اظهار کرد: حدود 190 کشور جهان عضو سازمان جهانی گمرک (wco) هستند و کشورما جزو قدیمی ترین اعضا به شمار می آید.

وی تصریح کرد: همکاری بسیار خوبی با سازمان جهانی گمرک صورت گرفته و سازمان جهانی گمرک استانداردسازی تعرفه، تشخیص ارزش و هماهنگ های سازی تعرفه ها و حتی داوری و اختلاف های میان کشورها را داوری می کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به سفر میکوریا، دبیرکل سازمان جهانی گمرک، بیان کرد: اجلاس آتی گمرکات اکو که دور قبل در ایران برگزار شد، قرار است تا چند روز آینده به اسلام آباد واگذار شود.

کرباسیان  با بیان اینکه  هدف از دیدار میکوریا از ایران برای بازدید از گمرکات کشور و آشنایی بیشتر با سامانه های الکترونیکی گمرک ایران است، افزود: خوشبختانه دبیرکل سازمان جهانی گمرک  ارزیابی بسیار خوبی از گمرک ایران داشته و آن را به صورت الگویی موفق در زمینه کشف تخلفات و مکانیزه کردن سیستم معرفی کرده است.

وی ادامه داد: میکوریا درخواست کرد که ایران این الگو را در مجمع جهانی گمرک عرضه کند. با توجه به اینکه دبیرکل سازمان جهانی گمرک اطلاعات سایر کشورها در این زمینه را دارد، طی بازدید اگر نقطه نظراتی داشته باشد، از آن برای پیشرفت سازمان استفاده خواهیم کرد.

کرباسیان با مطلوب خواندن وضعیت گمرک ایران در زمینه مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: ما یک بحث به نام حسابرسی پس از ترخیص داریم، ممکن است فردی کالایی را مخفی کرده و یا آن را اشتباه اظهار کند، که  قاچاق محسوب می شود، البته با تلاش و نظارت های موجود این امر  به حداقل رسیده است.

وی در پایان گفت: بنابر آمارهای سازمان جهانی رایلو وابسته به سازمان جهانی گمرک که به صورت فصلی منتشر می شود، دو سال قبل ایران رتبه دوم گمرک را داشت و پس از ارائه اطلاعات در زمینه گونه های کمیاب گیاهی به عنوان اولین کشور در زمینه برخورد با تخافات و قاچاق رتبه اول در جهان معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار