افزایش ۱۷۵ درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان

معاون اشتغال کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ع) استان در سال جاری ۱۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حمید رضا رحیمی نیا معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: در هفت ماهه امسال هزار و ۷۰۴ طرح خود اشتغالی با هزینه ۲۵۸ میلیارد ریال در سراسر استان اجرا شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال (۹۷۰ طرح با ۱۳۰ میلیارد ریال) ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی،حمل و نقل، خدماتی و مشاغل خانگی است افزود: بر اساس برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی استان ۲ هزار و ۶۰۰ طرح خود اشتغالی دیگر با ۴۵۱ میلیارد ریال تصویب و موافقت نامه‌ها با بانک‌های عامل نیز امضا شده و تا پایان سالجاری هم پرداخت می‌شود.

رحیمی نیا سقف پرداخت این نوع تسهیلات را از ۱ میلیون تا صد میلیون تومان بیان کرد و ادامه داد: میزان پرداختی این تسهیلات بر اساس طرح توجیه فنی و اقتصادی طرح‌های پیشنهادی افراد تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه تمام این طرح‌های خود اشتغالی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت:بر اساس اعلام نظر ۴ دستگاه اجرایی وزارت کار ،تعاون و رفاه اجتماعی، دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی، معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و حوزه بازرسی کمیته امداد امام خمینی استان که اسنادش نیز موجود است ۹۵ درصد از طرح‌های خود اشتغالی کمیته امام امام خمینی استان فعالند و درآمد زایی دارند.

رحیمی نیا با بیان اینکه طرح‌های خود اشتغالی تا سه سال به لحاظ نظارت و پشتیبانی تحت نظارت این نهاد حمایتی است افزود: مدد جویان تحت پوشش که به واسطه اجرای طرح‌های خود اشتغالی بر اساس میزان دستمزد اعلام شده از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی درآمد زایی داشته باشند خود کفا اعلام و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

 

انتهای پیام/ش

 اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.