معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) :

شناسایی ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه درسیستان و بلوچستان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه در مناطق شهری و روستایی این استان شناسایی شده اند .

شناسایی ۱۲ هزار کودک دچار سوء تغذیه درسیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اسماعیل بذرافشان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: کودکان دارای سوء تغذیه استان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد این استان معرفی و پس از یک دوره ۶ ماهه درمان دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگر جایگزین شوند.

وی گفت: طرح همسفره برای حضور فعال و گسترده حامیان در زمینه بهبود وضعیت کودکان دچار سوءتغذیه ناشی از نبود مواد غذایی در محل سکونت و ناآگاهی‌های تغذیه‌ای در حال اجراست.

وی ادامه داد: با انعقاد قرارداد همکاری این نهاد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسرسیستان و بلوچستان تمامی خانوار‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبدغذایی خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: امسال زنان و کودکان دچار سوءتغذیه مناطق محروم استان علاوه بر سبد متعارف به ارزش ۷۲ هزار تومان از کمک ویژه به ارزش ۴۷ هزار تومان نیز برخوردار شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سبد‌های غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، تن ماهی، لبنیات، حبوبات و گوشت قرمز است گفت: پنج میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان این استان در ۶ ماهه نخست سالجاری اختصاص یافته است.

بذرافشان اضافه کرد: مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره گیری کد#۲۲۲۲*۷۸۰* و یا با مراجعه به سایت همسفره www.hamsofreh.ir کمک‌های خود را به دست کودکان نیازمندان برسانند.

هم اینک ۲۴۶ هزار نفر در قالب افزون بر ۱۰۳ هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند.


انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار