خدابخشی مطرح کرد:

کسب درآمد ارزی با توسعه حمل‌ونقل ریلی

یک نماینده مجلس گفت: با توسعه حمل‌ونقل ریلی می‌توانیم حمل كالاهای كشورهای همسایه را بر عهده گرفته و درآمد قابل‌توجهی را از این بخش برای كشور كسب كنیم.

//////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه بیش از ۵۷۰۰ كیلومتر خط راه آهن در دست احداث است، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی بخصوص كمیسیون تلفیق برنامه ششم، تلاش كردیم تا اعتبارات خوبی برای كمک به توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شود.

وی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت تصریح کرد: ما می‌توانیم حمل كالاهای كشورهای همسایه را بر عهده بگیریم و درآمد قابل‌توجهی را از این بخش برای كشور كسب كنیم.

خدابخشی با بیان این‌که این بخش از درآمدها در آینده با برنامه‌ریزی می‌تواند جای بخش قابل‌توجهی از درآمدهای نفتی را بگیرد، بیان کرد: همچنین این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و كاهش بار جاده‌ها می‌شود و قیمت نهایی تولید كالا را كاهش می‌دهد.

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه در مورد نگاه مجلس به حوزه ریلی در بودجه سال ۹۷، گفت: مجلس درصدد است تا حدی كه امكانش باشد به توسعه راه‌آهن كمک كند و تلاش می‌کنیم در این بودجه راه‌آهن به‌خوبی دیده شود.

وی گفت : كمیسیون برنامه‌وبودجه نگاه كلانی به این امر و توسعه كشور دارد و نمایندگان عضو آن تنها به پیشرفت راه‌آهن در حوزه انتخابیه خود فكر نمی‌کنند بلكه مایل به توسعه آن در سراسر كشور هستند .

نماینده الیگودرز افزود: امیدواریم كه وزارت راه و شهرسازی هدف‌گذاری‌های مشخص و روشن و منطقی در این زمینه بخصوص در مورد حمل كالا ترانزیتی كشورهای همسایه با راه‌آهن داشته باشد و با پیشنهاد آن‌ها به مجلس، نه‌تنها كمیسیون برنامه‌وبودجه بلكه همه نمایندگان  از آن حمایت خواهند كرد.

انتهای پیام/

۵۷۰۰ كیلومتر خط راه‌آهن در دست احداث است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار