عامل تخریب اموال ملزم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شد

رییس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه افرادی را که متهم به مشارکت در تخریب اموال به صورت عمدی از طریق تیراندازی با اسلحه بودند ملزم به تحصیل در مقطع بالاتر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  آیت قیصری رییس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه گفت: در بهمن ماه1395 فردی با مراجعه به پاسگاه انتظامی بخش ساردوئیه اعلام می کند افرادی به سمت منزل وی شلیک کرده که منجر به تخریب شیشه های ساختمان شده است.

وی افزود: با طرح شکایت، مامورین به محل حادثه مراجعه و پس از تحقیقات و بررسی های بعمل آمده دو متهم در این رابطه شناسایی می شوند.

قیصری افزود: پس از طی مراحل قضائی پرونده به استناد ماده 677 قانون مجازات اسلامی مصوب سال1375 و مواد 215 و 211 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 حکم به محکومیت هر کدام از متهمین به تحمل ده ماه حبس تعزیری صادر گردید.

این مقام قضائی ادامه داد: اما باتوجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، دادگاه اجرای مجازات حبس را مناسب ندانسته و مستنداً به مواد 81،55،54،53،52،51،50،49،48،47،46،37 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 حبس نامبردگان را به مدت پنج سال تعلیق می نماید.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه گفت: به لحاظ مجازات تکمیلی با رعایت ماده 23 قانون مجازات اسلامی ضمن حکم به محکومیت هر کدام از متهمین به منع حمل سلاح به مدت دو سال، متهم ردیف اول را با توجه به اینکه مدرک کارشناسی دارد ملزم به تحصیل در مقطع ارشد و متهم ردیف دوم باتوجه به اینکه دارای مدرک دیپلم است ملزم به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مورد علاقه خود می نماید.

بخش ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت است.

انتهای پیام/ی

متهمان تیراندازی ملزم به ادامه تحصیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.