سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

بی‌اعتنایی به فاکتورهای سلامت اجتماعی در کشور

حریرچی گفت: در کشور به سلامت اجتماعی توجهی نشده است و خواستار اهتمام بیشتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در عرصه‌های اجتماعی هستیم.

بی‌اعتنایی به فاکتورهای سلامت اجتماعی در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حریرچی‌ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم و معارفه‌ ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ گفت: از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ که دارای هزار و 725 دانشجو است که 65 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و همچنین مأموریت‌های ویژه وزارتخانه‌ به این دانشگاه که در عرصه‌های سلامت اجتماعی ایفای نقش می‌کند، انتظارات بالاست.

 وی گفت: به دنبال این نیستیم که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در رشته داخلی، کودکان و اطفال ورود پیدا کند اما می‌دانیم بخش دیگری نمی‌تواند کاری که از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌خواهیم را انجام دهد.

انتظار وزارت بهداشت از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

 حریرچی‌ اظهار کرد: طبق تعریف سازمان جهانی، سلامت به معنای نداشتن بیماری جسمی نیست بلکه سلامت روانی و اجتماعی نیز بخشی از سلامت است و وزارت بهداشت با دارا بودن معاونت اجتماعی خواستار اهتمام بیشتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در عرصه‌های اجتماعی است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متأسفانه  در کشور  به سلامت اجتماعی توجه نشده و با وجود اینکه این واژه مفهوم جدیدی نیست به خوبی به آن پرداخته نشده است. امیدواریم‌ با توجه به توانمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در موضوع سلامت اجتماعی که نقش اساسی‌ در موضوعات سلامت دارد، به این هدف برسیم.

به سلامت اجتماعی در کشور‌ توجه نشده است

 وی اظهار کرد: 53 عامل ‌به عنوان مؤلفه‌های سلامت اجتماعی در کشور تعریف شده اما اقدام مهمی در خصوص آن انجام نشده است.اگر  شرایط اجتماعی نظیر فقر، طلاق، بیکاری و سایر آسیب‌های اجتماعی را موثر در سلامت فرد بدانیم به اهمیت این فاکتورها پی می‌بریم. می‌توانیم اهمیت آن را دریابیم‌.

وظیفه سنگین  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در احیای سلامت اجتماعی افراد

حریرچی‌ افزود: توانبخشی جسمی کاری است که دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ نظیر ایران و تهران و سایر شهرستان‌ها انجام می‌دهند اما انتظار می‌رود تا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در عرصه‌ توانبخشی اجتماعی ورود پیدا کنند و پس از درمان فرد دارای ناتوانی‌ وی را به زندگی عادی و اجتماعی وارد کرده و در حوزه اجتماعی مؤثر واقع شوند.

90 درصد ایرانی‌ها کم تحرک و  68 درصد چاق هستند

 وی در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که 90 درصد افراد جامعه کم تحرک و 68 درصد افراد در جامعه چاق هستند یا اضافه‌ وزن دارند‌ باید به سلامت اجتماعی توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی توجه شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم‌ با توجه به سوابق کمالی و کوله‌باری از تجربیات وی در عرصه‌های گوناگون شاهد مشارکت‌ ترکیب اعضا‌ در مسیر‌ رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی باشیم.

 گفتنی است: مراسم تکریم و معار‌فه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و رؤسای بیمارستان‌ها، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اساتید‌، کارکنان‌ و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن‌ برگزار شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار