در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

هاشمی: ادغام آموزش پزشکى در وزارت علوم موضوعی حاشیه اى است

وزیر بهداشت گفت: ادغام آموزش پزشکى در وزارت علوم موضوعی حاشیه‌ای است و برخی مى خواهند با این موضوع فرافکنى کنند.

هاشمی: ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم موضوعی حاشيه اى استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزيربهداشت در حاشيه اجلاس معاونين آموزشى در ستاد مركزى دانشگاه علوم پزشكى تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بحث هاى اخير درباره ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم گفت: برخى افراد بيكار هستند و در مورد اين موضوع حرف مى زنند.

وى ادامه داد: به نظر من بحث در مورد ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم موضوعی حاشیه ای است به این دلیل که اين موضوع در سياست هاى آموزش عالى كشور و نظام سلامت تعريف شده است .

وزير بهداشت گفت: افرادى كه در مورد ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم حرف مى زنند در حوزه خود مشكلاتى دارند كه مى خواهند با طرح اين موضوع بر روى آنها چشم پوشىی و با فرافكنى ذهن ها را منحرف كنند.

هاشمى با بيان اينكه ربع قرن پيش اين انتزاع كليد خورده است، افزود: هزينه عاى زيادى بابت جداسازى آموزش پزشكى از وزارت علوم پرداخت شده و طبيعى است كه قابل برگشت نيست.

وى خطاب به رسانه ها در مورد بحث هاى مطرح شده در اين زمينه گفت: رسانه ها به اين حرف ها توجه نكنند و اصل موضوع اين است كه خروجى دانشگاه ها چه در وزارت علوم و وزارت بهداشت بايد در خدمت به مردم و در راستاى پيشرفت كشور باشد.

باید آگاهی و آموزش در کشور پیشرفت کند

هاشمى گفت: آينده كشور ما در مسير كنونى رقم خواهد خورد و نبايد آن را با اين حرف هاى حاشيه اى گم کنيم و مطرح كردن بحث هاى حاشيه اى اين چنينى بيشتر فرار از مسئوليت اصلى است.

وى ادامه داد: آنچه كه امروز مردم، خانواده شهدا، ايثارگران و كسانى كه دل در گرو پيشرفت انقلاب و ايران دارند اين است كه ما براى كشور افتخار رقم بزنيم و اين با سعى و تلاش و تربيت نيروهاى ايثارگر، ماهر و علم ميسر مى شود.

هاشمی در خصوص تفکیک مراکز آموزشی و درمانی نیز گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌ها در طول ۴۰ سال گذشته، افزایش جمعیت و طول عمر به بالای ۷۵ سال و پیشرفت علم، بیمارستان‌ها توسعه پیدا نکرد و بیمارستان‌های آموزشی به مراکز درمانی تبدیل شدند. ضرورت دارد مجلس و دولت و بخش خصوصی مراکزی را برای آموزش اختصاص دهند، این اتفاق نیاز به توجه و زمان دارد.

وی افزود: اگر از بودجه حرف بزنم می‌گویند همش دنبال پول است. باید آگاهی و آموزش پیشرفت کند و در سیاست‌گذاری‌ها در اولویت باشد تا جایگاه آن در بودجه ریزی کشور حفظ شود. ما یک صدم بودجه‌ای را که در دنیا به آموزش و پژوهش اختصاص مى دهند، به اين موضوع اختصاص می‌دهیم.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار