سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی

پرداخت بدهی باشگاه ها از جیب دولت خلاف مقررات است

موسوی گفت: پرداخت بدهی باشگاه ها از جیب دولت خلاف مقررات است و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری می کند.

فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمک دولت به استقلال و پرسپولیس برای پرداخت بدهی این باشگاه ها اظهار کرد: براساس قانون دولت تنها باید در ورزش همگانی هزینه کند و به همین دلیل اختصاص بودجه دولتی به تیم های استقلال و پرسپولیس خلاف مقررات است و قطعا این موضوع را پیگیری می کنیم. هزینه این باشگاه ها باید از راه های دیگری تامین شود و آنها نمی توانند از منابع دولتی استفاده کنند و به جای پرداخت پول باید دلایل ایجاد بدهی ها بررسی شود.

او افزود: هرچند استقلال و پرسپولیس پرطرفدارترین تیم های کشورمان هستند اما به صرف حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا نباید قانون نادیده گرفته شود. مجلس مخالف کمک دولت به باشگاه های حرفه ای است اما اگر این کار انجام شده است باید به نفت تهران هم کمک شود چرا که با وجود واگذاری این تیم به بخش خصوصی، نفت هم به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید از کمک های دولت بهره ببرد. البته باز هم تاکید می کنم این کار مخالف قوانین است.

موسوی ادامه داد: مجلس در ماه های اخیر نسبت به دلایل بدهکاری باشگاه ها و اینکه چرا باید براساس عملکرد مدیران آنها این حجم از بدهی ایجاد شود، تحقیق و تفحص کرده است. باید مشخص شود چگونه پرسپولیس و استقلال در سال های اخیر با این بدهی ها مواجه شده اند که البته نقش مدیران آن ها در این موضوع بسیار پررنگ است. در کل پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی های خود و حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید به دنبال شرایط دیگری باشند.چرا مدیران باید به گونه ای مدیریت کنند که از جیب بیت المال هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد مدیران استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر در ابعاد داخلی و بین المللی بدهی ها و محرومیت های زیادی را به دنبال داشته است و نباید وضعیت به گونه ای پیش رود که هر سال شاهد پرداخت بدهی آن ها از جیب بیت المال باشیم. از دولت و وزارت ورزش می خواهم نظارت بیشتری روی عملکرد مدیران باشگاه ها داشته باشند چراکه آن ها در ایجاد چنین وضعیتی مقصر هستند.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت بدهی سرخابی ها از سوی دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار