ستاری مطرح کرد؛

حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در راستای موفقیت بیشتر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تولید محتوای مناسب امری مهم و ضروری برای پیشرفت است؛ باید از نظر تولید محتوا خودمان را تقویت کنیم.

حمایت از شتابدهنده‌ها در راستای موفقیت بیشتربه گزارشحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: برای پیشرفت و ورود به حوزه‌های مختلف تولید محتوای مناسب امری مهم و ضروری است؛ بنابراین باید از نظر تولید محتوا خودمان را تقویت کنیم تا شاهد فرهنگسازی در این حوزه باشیم. البته ایجاد محتوا در فضای مجازی و استارتاپ‌ها با رشدی سریع در کشور همراه است. چنانچه در استارتاپ‌ها انتظار می‌رود رشد آن‌ها به صورت هفته‌ای باشد و استارتاپ‌های موفق هفته‌ای ده درصد رشد دارند در غیر این صورت محکوم به شکست هستند. خوشبختانه در ایران فضا برای این رشد باز است.

شرکت‌های دانش بنیان بیش از صد خدمت از معاونت دریافت می‌کنند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه درباره ارتقای محتوای دیجیتال، گفت: مهمترین بحث در این حوزه ایجاد محیط کسب و کار است، شرکت‌هایی که موفق به کسب عنوان دانش بنیان می‌شوند بیش از صد نوع خدمت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می‌کنند و اگر شرکتی شرایط دانش بنیان شدن را دارا نبود به زودی بحث شرکت‌های خلاق در این معاونت مطرح می‌شود تا شرکت‌ها برای توسعه آموزش‌های لازم را ببینند. در واقع این شرکت‌ها از مکانیزم‌های ارائه شده توسط معاونت بهره مند می‌شوند البته سطح حمایتی از آن‌ها نسبت به شرکت‌های دانش بنیان پایین‌تر است.

لازمه حمایت از شتابدهنده‌های حوزه دیجیتال

ستاری در بخش بعدی به حمایت از شتابدهنده‌های حوزه دیجیتال اشاره کرد و گفت: هر چه قدر شتابدهنده‌های کسب و کار بیشتر توسعه پیدا کنند موفق‌تر هستیم. در معاونت علمی نیز ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز بحث توسعه محتوای دیجیتال را در برنامه خود دارد. در این زمینه باید شتاب دهنده‌های کسب و کار در حوزه تولید محتوا حمایت شوند، شتاب دهنده‌هایی که هر یک ده‌ها یا صد‌ها شرکت در آن‌ها قرار دارد و از آنجا که دولت به تنهایی نمی‌تواند با هزاران استارتاپ کار کند این شتاب دهنده‌ها می‌توانند این سیستم را در کشور توسعه دهند. همانطور که هر سال در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف شاهد تغییرات هستیم، تغییراتی که به واسطه حضور استارتاپ‎‌ها رخ داده است و قطعا توسعه استارتاپ‌ها می‌تواند یکی از اصول اصلی در بحث تولید محتوا باشد.

وی همچنین تولید محتوا را یکی از نیاز‌های توسعه فضای مجازی دانست که با برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون رسانه‌های دیجیتال می‌توان در مسیر حرکت این توسعه قرار گرفت.

دولت محیط کسب و کار را آماده کند

رییس بنیاد ملی نخبگان ایران در بخش بعدی سخنان خود رتبه کشور را در تولید علم به لحاظ تعداد مقالات پانزدهم دانست و در اینباره اظهار کرد: دولت باید محیط کسب و کار را آماده کند در حال حاضر آماده نبودن محیط‌های کسب و کار یکی از مشکلات اساسی در کشور است. در حوزه کسب و کار‌های نوین در دنیا در ابتدای این دولت رتبه ۱۲۱ را داشتیم، اما امروز و در این مقطع به رتبه ۷۵ دست یافته ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین درباره برنامه‌های این معاونت در راستای توسعه و گسترس طرح شامد بیان کرد: این طرح فرهنگسازی در فضای مجازی را گسترش می‌دهد و به واسطه آن می‌توان محتوای مناسب و نامناسب را از هم تشخیص داد علاوه بر این مانع نفوذ خارجی‌ها می‌شود و بستر‌های مناسب فعالیت برای شرکت‌های داخلی که پایه اصلی آن نیرو‌های انسانی خلاق و نو آور هستند را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار